Nekromanti Nya moduler

Great goblin

Veteran
Jag är egentligen inte något Neotech fan men jag blir förbannad när de dröjer så med offensiv och dessutom har jag väntat ett tag på Terra one plus sjöfarare och pirater till Eon samt Drakar de har ju så j-a många bollar i luften att det tar så lång tid att man i princip hinner sluta spela rollspel innan det kommer
/Great Goblin

"Ändamålet helgar medlen"

Azagthoth

Myrmidon
...så lång tid att man i princip hinner sluta spela rollspel innan det kommer

Förstår inte riktigt varför man skulle sluta spela rollspel bara för att det inte kommer nya prylar till det. Jag har fortsatt spela EDD även fast det inte dykt upp prylar till det på över tio år.

/Azagthoth

Gandalf

Veteran
Jo jag håller med, men måste ändå säga att ibland kan det vara svårt att hålla igång ett spel utan lite nya "fräscheter", mitt råd är då att söka inspiration i böcker o filmer.

Emil

Hero
Förstår inte riktigt varför man skulle sluta spela rollspel bara för att det inte kommer nya prylar till det. Jag har fortsatt spela EDD även fast det inte dykt upp prylar till det på över tio år.

Är man en inbiten spelare så kanske, men det är ett faktum att de flesta spel (gäller roll-, kort- och figurspel) självdör om de inte supportas med lite nya grejer med jämna mellanrum. Skulle vilja påstå att antalet personer som spelar Sagon om ringen rollspelet, Doomtrooper eller Warzone är ganska nogräknade nuförtiden - Target har ju sedan länge slutat supporta dem.

/Emil

Emil

Hero
Jag är egentligen inte något Neotech fan men jag blir förbannad när de dröjer så med offensiv och dessutom har jag väntat ett tag på Terra one plus sjöfarare och pirater till Eon samt Drakar de har ju så j-a många bollar i luften att det tar så lång tid att man i princip hinner sluta spela rollspel innan det kommer

Det är lite synd att Neogames ofta blåser upp att "vi har nu kommer ganska långt", även om det kan dröja ett år innan modulen kommer. Det har aldrig varit aktuellt för Terra One att utkomma det här året eller kanske nästa.

Sjöfarare och pirater är väl lite halvfärdig, skulle jag tro, men det dröjer väl ett bra tag innan denna (av mig också) efterlängtade modul kommer. Carl Johan har garanterat viktigare saker att göra förtillfället - t.ex. att se till så att Consaber och Offensiv finns ute i affären innan Oktobers slut (obs! detta är inget officiellt releasedatum).

Och när det gäller Drakar så skriver tydligen Krille flera andra moduler samtidigt, plus att han ju har ett annat, "riktigt", jobb att sköta. Är det en sak som rollspelshobbyn lärt en så är det väntan...

/Emil

NecTech

Swordsman
Tja....Du är inte ensam om att bli irriterad och arg över NeoGames ständiga förseningar......Offensiv är bara toppen på ett isberg av förseningar och brutna löften...(Orkar inte dra igenom hela listan igen). Men, men...Det kommer...Förhoppningsvis!!!!

En fråga till RipperDoc bara. Jag tror frågan varit uppe tidigare, men här kommer den igen: Kommer kampsporter vara beskrivet i Offensiv????

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>- Som inom kort även kommer innehålla rollspel.

Lord of Empire

Warrior
Terra One har väl inte varit så aktuellt det här året tycker jag. Dehar bara utannonserat att det ska komma så småning om. Vad gäller modulen Drakar till Eon så förstår jag inte riktigt resonemanget, modulen finns ju inte ens utlagd på Neogames release-lista! Just den modulen är det ju till och med tveksamt om den kommer ut ens nästa år med tanke på hur många som står i kö innan den.

/Erik, "Dystopi? Nä, du kan inte mena allvar?"

ripperdoc

Myrmidon
<I>En fråga till RipperDoc bara. Jag tror frågan varit uppe tidigare, men här kommer den igen: Kommer kampsporter vara beskrivet i Offensiv????</I>

Den har definitivt varit uppe tidigare. Men, jag får väl göra min plikt och hjälpa alla med dåligt minne. Ja, kampsporter är med, med beskrivnignar av varianter och tekniker. Med det hela följer ett nytt regelsystem, som liknar Eons men med en hel del förändringar.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

Pendragon

Swashbuckler
en liten fråga bara.. i grundbokenfår man som yrkesofficer färdigheten närstrid/stridskonst (vilket det nu är), vad innefattar detta på ett ungefär?
Obeväpnad strid samt kniv?

Så de så!

Emil

Hero
Med tanke på allt som planeras ges ut av Neogames så tvivlar jag på att supporten skulle ta slut, men det kanske inte var det du menade...

Jag pratade om äldre spel som det inte kommer något nytt till och att dessa självdör p.g.a. just dettta.

/Emil

Scorpion

Veteran
I neotech Nippon står det att kommandoträning innefattar Slag, låg spark, grepp, lågt kast, låsning, brytning, blockering, kontra anfall, stöt (vapen). Detta är vad som nämms i NeoTech Nippon men det bär säkert någon skillnad i Offensiv

Scorpion
-Det finns två sätt att göra det här på
Mitt sätt...
eller fel sätt

G

Guest

Guest
Och jag fyllde år igår (11/9) [NT]

Rätt onödigt inlägg det här...

Scorpion

Veteran
Re: Och jag fyllde år igår (11/9) [NT]

GRATTIS!!!

(kanske också onödigt...)

Scorpion
-Det finns två sätt att göra det här på
Mitt sätt...
eller fel sätt

WHaLe

Hero
Förklaring..

Anledningen till att jag formulerade frågan på det sättet var att senast jag läste ett svar på när Offensiv så svarade Ripperdoc: September är en bra månad.

WHaLe

http://come.to/whale - Eon + Datorer = sant