Nekromanti Nya Mutant?

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Min polare säger att han vägrar köra det nu, men att han ska börja köra det igen när han tröttnat på N2, Tellus, Star wars, Dungeons&Dragons, och alla andra vi kör. Hur lång tid det nu tar vet jag inte.

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori

Liner

Warrior
Klart man spelar "nya" Mutant! (Ganska kul att spelet fortfarande betecknas "nya" fast det har över tio år på nacken...) Personligen tycker jag att Mutant-spelen från Äventyrsspels glansdagar har en i rollspelssammanhang oöverträffad b-films-charm... Det är nästan så man får akta sig för att inte välta kulisserna när man vandrar genom de neonupplysta städernas bakgator... Underbart...

Slutsats. Har du material, tveka inte en sekund att lägga ut det! Kanske rent av på scenarioavdelningen på den här sidan? ; )

mvh
/Daniel
fansinsansv. rollspel.nu

Douggie

Warrior
Nya mutant! såna ultramoderna grejor är inget för oss! vi spelar fortfarande originalutgåvan.

Douggie

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Jättekackerlackor, Djävulsklot, Ultratigrar och Dråparträd då?

/Taira Kiyomori

Anders Wänn

Veteran
Jaja *ler*, alla ingredienser kanske inte är helt bra, en del är till och med lite fåniga... Men jag anser att just de bitarna kan man använda ungefär som Byrr i Wastelands, dvs inte alls låtsas om.

/Anders Wänn - NV-konsult och PR, Terra Incognita.

Liner

Warrior
Dissa inte djuvälskloten! ; )

Jag använde dem faktiskt senast vi spelade. Mest på skoj naturligtvis, men det hela blev faktiskt ganska så lyckat. Naturligtvis skulle en kaxig karaktär i gruppen skjuta prick mot de skimrande kloten som fyllde upp himlen ovanför spelgruppen huvuden. Det lyckades bra. Men så fick de också en syradusch på kuppen...; )

/Daniel

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Gamla Mutant!

Givetvis spelar man fortfarande gamla Mutant! Länge leve kejsar Thorulf och Pyrisamfundet! *viftar med flagga*

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

Nä, men jag har mer kontakt med hummrar än jag har med bläckfiskar. För övrigt har jag en kompis som spelade en mentalt muterad kompassmanet en gång! Någon som har några andra konstiga muterade djur som de minns?

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby

Tokugawa Ieyasu

Swordsman

Ekorre, spigg och sparv kanske?
Eller kanske en blåval? De är ju trots allt djur...

/Taira Kiyomori