Nekromanti Nya Paranoia blir d20!

Johan K

Gammal & dryg
Woohhooooo !! (ANT)

Det är ju snudd på att man ska köpa det här spelet när det komer ut ju !
Kan kanppt bärga mig !

/ Johan K, som är stort Paranoia-fan !

Krille

Super Moderator
Player: Are you using the d20 rules system?

The Computer: No. PARANOIA is fun. D20 games are not fun. The Computer says so.
Jajjemen, nu är det ingen som helst tvekan längre!

*börjar zappa fanboys = förrädare*

Troberg

Sinister eater
Nä, skämtade bara.
Yikes, där skrämde du mig! Paranoia har alltid varit ett exempel på vad jag tycker är direkt olämpligt att köra med ett tungt system som d20. Jag skulle inte ens köra det med smidigare system som GURPS eller ren BRP.

Min enda kommentar är:

Varför? Det var väl inget fel på de tidigare fem editionerna. De funkar fint som de är och det borde vara både billigare och enklare att bara välja ut den bästa av dem och trycka upp en drös nya?

Storuggla

Champion
"Varför? Det var väl inget fel på de tidigare fem editionerna. De funkar fint som de är och det borde vara både billigare och enklare att bara välja ut den bästa av dem och trycka upp en drös nya?"

Tja, för att de kanske tycker att de vill kommentera dagsläget istället för åttiotalet?

Storuggla, ingen pinne i leran

Troberg

Sinister eater
Tja, för att de kanske tycker att de vill kommentera dagsläget istället för åttiotalet?
Ärligt talat tycker jag inte att Paranoia någonsin kommenterat något tillräckligt mycket för att det ska vara värt att reflektera över.

Jag säger:

Behåll det gamla och bränn krutet på högar av bra supplement istället.

Storuggla

Champion
"Ärligt talat tycker jag inte att Paranoia någonsin kommenterat något tillräckligt mycket för att det ska vara värt att reflektera över.

Jag säger:

Behåll det gamla och bränn krutet på högar av bra supplement istället."

Ja. Men om vi ska vara krassa så håller jag tyvärr Mongooses åsikt i högre akting än din i detta fall, med den enkla anledningen att de ger ut nya versioner av gamla spel istället för att sitta på ett forum hela dagarna och gnälla på folk som gör det. :gremwink:
Med andra ord: Verkstad > Snack

Storuggla, amatörtroll

Troberg

Sinister eater
Ja. Men om vi ska vara krassa så håller jag tyvärr Mongooses åsikt i högre akting än din i detta fall, med den enkla anledningen att de ger ut nya versioner av gamla spel istället för att sitta på ett forum hela dagarna och gnälla på folk som gör det.
Med andra ord: Verkstad > Snack
Touche, men jag kan ju inte sitta och göra spel på jobbet (fast hemma pysslar jag med ett).