Hans E Magnusson
CAPS LOCK
Vad har vi att se fram emot? Western? Svärd & Svartkonst?
Fria Ligan satsar stort på Gothcon i år. Det kommer att finnas arrangemang för samtliga våra rollspel, inklusive Mutant: Maskinarium som lanseras på konventet och Coriolis – mörkret mellan stjärnorna som släpps först till försommaren, samt Svavelvinter och Spelet om Morwhayle (perfekt för yngre konventsdeltagare!).
Koolt, har du någon koll på BRP Essential, som jag fattade det så har det gått från ntt som skulle vara RQ6 baserat till nått RQ2 baserat?clarence redd;n147276 said:Jag ombearbetar BRP Space för tillfället, med release i sommar hoppas jag. Eftersom jag är beroende av att Chaosium släpper BRP Essentials först, så har jag svårt att styra tyvärr. Resten av boken är i stort sett klar.
Detsamma gäller min kampanjvärld Odd Soot - det mesta är gjort, men jag väntar på Chaosium här också. Release till sommaren förhoppningsvis, men beroende hur BRP Essentials gestaltar sig kan den dröja till hösten.
Allt med övervägande del svensk-input tycker jag kvalar in. Minst 51% svenskt bidrag gör det svenskt.Dante;n147200 said:Vet inte om ni räknar den som »svensk«, men Genlab Alpha släpps till Mutant: Year Zero.
There is no tur, only do.Måns;n147204 said:Med lite tur...
Ja, de är rätt hemliga än så länge, men så här verkar ligga till: Istället för att bara använda RQ6, som det var sagt från början, så tänker de skapa en ny version som plockar det bästa från RQ2, RQ3 och RQ6. Än så länge har de inte sagt hur mycket (eller vad) de använder från de olika versionerna, men de är tydliga med att alla stat blocks ska vara bakåtkompatibla. Lustigt nog är arbetsnamnet RQ4 : ) Det är verkligen bäddat för förvirring.Zoth-Ya;n147278 said:Koolt, har du någon koll på BRP Essential, som jag fattade det så har det gått från ntt som skulle vara RQ6 baserat till nått RQ2 baserat?
Hilarious!clarence redd;n147410 said:Lustigt nog är arbetsnamnet RQ4 : )