Nekromanti Nya svenska rollspelsprodukter 2016

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Riotminds nya version av klassiska Drakar och Demoner har iaf enligt Kickstartersidan preliminärt release i augusti. Och de hoppas kunna visa upp en förhandstitt på GothCon.

anth

Vetefan
Expansionen till Ensamma vargen: Magnamunds hjältar.

Kult ser jag nog fram emot fastän jag inte är något större AW-fanboy.

wilper

Jag kikade på Fria Ligans sida och hittade:

Fria Ligan satsar stort på Gothcon i år. Det kommer att finnas arrangemang för samtliga våra rollspel, inklusive Mutant: Maskinarium som lanseras på konventet och Coriolis – mörkret mellan stjärnorna som släpps först till försommaren, samt Svavelvinter och Spelet om Morwhayle (perfekt för yngre konventsdeltagare!).

wilper

Min egen releaseplan är lika stabil som såpbubblor i sandstorm, men just nu ser det ut som:

- Ny utgåva av The Daughters of Verona till 400-årsdagen av Shakespeares död i slutet på april. (Ingen anledning att uppgradera, spelet var perfekt redan i första utgåvan. Men jag byter tryckeri och de nya behöver få filerna i annat format. Det blir kanske lite omstöpning av den grafiska formen i samma veva.)
- Bunker 13 eller engelsk översättning av Höstdimma till årsskiftet.

Krille

Super Moderator
Alla extramål till Järn ska släppas under 2016, dels som PDF och dels samlade med bonusmaterial som boken Världsträdets grenar.

Sen vill jag göra en massa annat – äventyr, kampanjer etc, men extramålen ska göras först.

IcarusDream

Anti-populist
Tenebris grunbok Protocol Alpha släpps.
En förbannad värld (modul till Förbannad) släpps.
Grottor och Gravkummel (försvenskade remixen av Queens and Quests) släpps.
Nekronomikon släpps kanske (funderar på att byta regelbas i den)

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Vet inte om ni räknar den som »svensk«, men Genlab Alpha släpps till Mutant: Year Zero.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Okej, nåt sånt här ser det väl ut från min sida:

Rotsystem: Dina Ängder Gröna. Modul med fokus på expeditioner. Packning och förberedelser för spelarna, strukturer och tips för SL som förbereder miljöer och komplikationer. Dessutom regler för längre förflyttningar och för infektioner. Med skitsnygga bilder från Steven Austin och Eric Quigley, samt givetvis, om allt går rätt, ett maffigt omslag från George Cotronis. Släpps på Gothcon.

Null State, andra utgåvan. Den engelska texten är i princip klar, den svenska ska revideras för att motsvara den engelska, och sen ska jag skärpa till mig och hitta en ny illustratör. Bör kunna släppas på engelska och svenska i mitten av året ungefär.

More than Human, andra utgåvan. Regelsystemet revideras och uppdateras och med lite tur hinner jag med en uppdatering av spelvärlden 1987 också. Inte osannolikt att det dröjer till slutet av året innan allt är klart för det här projektet, som är mer osäkert överlag.

Mundo

Myrmidon
Eon maaaagiiiii!
Och Jargien boken.
Och Muhâd.
Och en ny bok om misslor.

Det kommer bli ett bra år för Eon!
(Hoppfull!)

clarence redd

FrostByte Books
Jag ombearbetar BRP Space för tillfället, med release i sommar hoppas jag. Eftersom jag är beroende av att Chaosium släpper BRP Essentials först, så har jag svårt att styra tyvärr. Resten av boken är i stort sett klar.

Detsamma gäller min kampanjvärld Odd Soot - det mesta är gjort, men jag väntar på Chaosium här också. Release till sommaren förhoppningsvis, men beroende hur BRP Essentials gestaltar sig kan den dröja till hösten.

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
clarence redd;n147276 said:
Jag ombearbetar BRP Space för tillfället, med release i sommar hoppas jag. Eftersom jag är beroende av att Chaosium släpper BRP Essentials först, så har jag svårt att styra tyvärr. Resten av boken är i stort sett klar.

Detsamma gäller min kampanjvärld Odd Soot - det mesta är gjort, men jag väntar på Chaosium här också. Release till sommaren förhoppningsvis, men beroende hur BRP Essentials gestaltar sig kan den dröja till hösten.
Koolt, har du någon koll på BRP Essential, som jag fattade det så har det gått från ntt som skulle vara RQ6 baserat till nått RQ2 baserat?

Vimes

Sillkung
Om tummar lämnar arslen i Söderhamn ska även Lorder & Lodisar släppas 2016.

Jimmy

The One Ringkvist
Dante;n147200 said:
Vet inte om ni räknar den som »svensk«, men Genlab Alpha släpps till Mutant: Year Zero.
Allt med övervägande del svensk-input tycker jag kvalar in. Minst 51% svenskt bidrag gör det svenskt.

clarence redd

FrostByte Books
Zoth-Ya;n147278 said:
Koolt, har du någon koll på BRP Essential, som jag fattade det så har det gått från ntt som skulle vara RQ6 baserat till nått RQ2 baserat?
Ja, de är rätt hemliga än så länge, men så här verkar ligga till: Istället för att bara använda RQ6, som det var sagt från början, så tänker de skapa en ny version som plockar det bästa från RQ2, RQ3 och RQ6. Än så länge har de inte sagt hur mycket (eller vad) de använder från de olika versionerna, men de är tydliga med att alla stat blocks ska vara bakåtkompatibla. Lustigt nog är arbetsnamnet RQ4 : ) Det är verkligen bäddat för förvirring.

Det lilla jag vet om BRP Essentials är att den kommer att bakas in i en hel del böcker (alltså inte kräva någon grundbok som tidigare) och att andra utvecklare får använda den relativt fritt.

Både Runequest och den avskalade BRP Essentials är planerade att släppas till sommaren. Det är bara att hoppas på att man som utvecklare får tillgång lite tidigare...

Edit: Jag intervjuade Michael O'Brien (ny vice president på Chaosium) nyligen - jag tror att den kommer med i nästa nummer av Fenix!