Nekromanti Nya Tag: Spelare sökes i sveriges mitt

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Mjo, jag tänkte göra ett nytt försök att hitta nytt folk i närheten av mig. Jag är ungefär så portabel som X-trafik medger, vilket innebär att jag transportera mig så högt upp som Sundsvall och så långt ner som Gävle, och inte särdeles långt inåt.

Jag har redan förstått att majoriteten av sveriges aktiva rollspelare sitter och tjurar nere i danmark eller uppe vid nordpolen, men jag hoppas ändå att det trots allt finns några fler av oss här kring mitten. Nu såhär i efterhand önskar jag att jag kommit på en rolig vits som inbegrep nordpolen och syd-polen, alltså södra Polen, men det gjorde jag inte. Så kan det gå.

Framförallt är jag ute efter engagerade spelare. Spelare som vill saker, som inte bara sitter som menlösa pösmunkar och tycker "mnjae" om allting. Jag vill ha spelare som inte bara nöjsamt åker med på rälsen, och som då det inte finns någon räls mest sätter sig och tjurar tills det läggs räls. Kort sagt, spelare med någorlunda initiativförmåga. Inriktning mot immersionism är ett plus, men knappast ett måste.

Jag kan spela nästan vadsomhelst utom d20/D&D-artad dungeonbashing, och ställer gärna upp som spelledare för superhjältande, Hellboy/BPRD, diverse skräckspel (CoC/Kult/Scripturagrejer) och udda grejer som Nobilis.

Nå, vad väntar ni på?

Surukai

Warrior
Ska man vara petig är sveriges mitt Flataklacken i Medelpad (en liten bit in i landet från Sundsvall) men jag antar det är tillräckligt nära, även om man inte kan ta sig dit med X-trafik (Som är för Gävleborgs län, inte Västernorrland)

Jag har planer att börja med en ny kampanj i rymdmiljö, spelas lämpligen i Hudiksvall hemma hos Krank så om vi kunde hitta en spelare som är nyfiken vore det bra. Jag har bil och åker från Hårte (Jättendal) så viss transporthjälp kan ordnas, annars finns ju alltid buss*

<font size="1">*alltid 1-3 bussar per dag i alla fall :p</font size>

Cobolt

Veteran
Surt att du inte bor i närheten... hade varit på direkt!

Anse detta som en bump åt någon som jag tycker låter som en SL med bra inställning!! :gremsmile:

Genesis

Ni dés ni maître
Är inte du ute på östkusten? Det är väl inte Sveriges mitt? Jag lirar gärna med dig, men jag är ju i Karlskoga/Örebro, så det är ju en bit.

//Genesis är också trött på "mjä"-spelare.