Nekromanti Nya Unknown Armies

Dimfrost

Special Circumstances
Det finns visst en ny utgåva av Unknown Armies ute. Jag bläddrade i en bok med en massa rykten och weird grejer i spelvärlden när jag var på Faraos Cigarer i helgen. Är det någon som känner till hur den nya versionen skiljer sig från tidigare utgåvor?

2097

deleta mitt konto tack
Den är mkt bättre; jag tycker om den nya och avskyr dom gamla.
Men lite deets.
Det finns en cabal creation session bla.
Överlag är det mycket mer A) speladrivet, och B) rollpersonsfokuserat.

Tidigare tyckte jag UA inte riktigt började funka innan
man kom upp på avatarnivå
.

Dimfrost

Special Circumstances
Det låter inte illa. Jag har aldrig spelat det gamla men det var välskrivet och intressant, även om kosmologin var lite för antropocentrisk för att riktigt trycka på alla mina knappar. Kanske borde plocka upp det här då.

Genesis

Ni dés ni maître
Jag spelade det gamla som hastigast, en eller två gånger. Har alltid tyckt att UA har den bästa och smidigaste inkarnationen av BRP som gjorts, det vill säga helt ospelbart. Om den nya är ännu bättre går det kanske till och med att göra något vettigt av den.

Jocke

Man med skägg
Jag har backat och fått mitt spel, men inte öppnat böckerna. Är oändligt mycket fulare design i alla fall när jag kollade i en av pdf:erna och det var ju nya Delta Green också, så det bådar ju gott.

Dimfrost

Special Circumstances
Also: jävlar, 1000-1300 spänn för grundböckerna? Jag känner mig gammal, jag minns när man fick kompletta spel för 400 spänn ...