Nekromanti Nya Western - någon som vet när det kommer?

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Joined
18 May 2007
Messages
6,131
Location
Omfalos
Hullo!

Jag undrar om någon kan ge besked om när nya Western kommer. Senaste uppgiften jag kunde hitta från Gilbringarna här på forumet är från november. Då skrev de att Western skulle komma ut "Sommaren 2007". Någon som har något skvaller, insiderinfo eller faktiska kunskaper om den uppgiften gäller, är fel, eller har preciserats?

/Skarpskytten
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Arbetet med nya Western rullar på. Tyvärr har vi blivit lite försenade jämfört med vår tidigare prognos. Till största del beror detta på att Tove fick problem med sina ögon förra sommaren som förvärdades under hösten. När det var som värst kunde hon endast läsa/skriva 10 minuter i taget. Vilket av naturliga skäl gjorde skrivarbetet väldigt svårt. Hon opererade ögat i slutet på mars och nu är allt som det ska igen och arbetet har tagit ny fart.

En annan anledning till att arbetet har tagit längre tid är att vi har lagt till mycket mer kampanjinformation än det var tänkt från början. Parallellt med detta arbete har vi även flera olika supplemnt på gång som t.ex Deadwood, New Mexiko och Rebeller & Rödrockar. Vår nya förhoppning är att spelet ska komma innan jul.

Anders & Tove
 

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Joined
18 May 2007
Messages
6,131
Location
Omfalos
Tack för svaret! Jag har hört rykten om att Tove varit sjuk och att det hade försenat spelet, men inget mer konkret.

Det är trist att höra att Western inte kommer förrän till julen (eller senare). Jag och min spelgrupp är riktigt sugna på att köra igång en nya kampanj, men vi har bestämt oss för att vänta in den nya utgåvan och de nya supplementen. Ni gör ett bra jobb med Western! Tack för det!

/magnus
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Jepp, jag har varit rätt sjuk under senare år. Först i cancer, därefter har jag hunnit med lite allt möjligt i efterspelet... Blev bland annat läkemedelsförgiftad under närmare två år och har tillbringat nästan ett år med att se dubbelt. Det har varit väldigt jobbigt. Det är dock, peppar, peppar, på väg att bli bättre nu äntligen. Och Western är fortfarande mitt favoritprojekt. Den nya upplagan känns som om den blir den bästa hittills - förhoppningsvis kommer ni att hålla med när den kommer.

Vill också tacka för uppskattningen och de vänliga orden. Sådant värmer.

Tove
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Re: Klondike?

Det är på gång, men vi känner oss just nu osäkra på tidsplanen... Nästan samtliga illustrationer är redan gjorda (Michael Gullbrandson har gjort en del fantastiskt bra bilder), men vi har inte fått all text ännu. Och det var ett tag sedan vi fick den senaste uppdateringen. Vi hoppas dock att den skall bli klar, för det är en oerhört cool setting i dubbel bemärkelse;-)

/a & t
 
Top