Master Pelle
Warrior
Ok jag vill gärna dela ut mina yrkets som jag har skapad och varsågod.
Gentlemannatjuv
Gentlemannatjuv är den special typen av tjuven som är gentleman och har god etikett. Gentlemannatjuv försöker inte brukar mycket våld än absolut nödvädig. Gentlemannatjuv kör genomtänkt plan för att stjäla från rika offret. De brukar kunna maskera sig så att man kan skacka av sina prisjägare och stadsvakten eller kunna smyga in som gäst eller som arbetar där för att kunna stjäla. Gentlemannatjuv brukar har hedecodex att inte stjäla någon fattig folk eller stjäla från som verkar vara bra person. Gentlemannatjuv som utför stölder måste vara ganska smidig och god klipskhet med massa tricks. En typisk gentlemannatjuv brukar använda finare vapen som lätt svärd och dolk. Det händer då och då att gentlemannatjuven brukar ger allmosor till de fattiga för att visa att man är bra person eller helt enkel man är generös.
Framgånslag: RÖR, PER, PSY
Yrkesfärdigheter: (60|80|110) enheter. Akrobatik, Etikett, Fingerfärdighet, Förklädnad, Gömma, Hoppa, Klättra, Låsdyrkning, Skumsraskaffärer, Skådespel, Slagsmål, Smyga, Söka, <Vapenfärdighet), Värdera, Övertala.
Specialfärdigheter: (1T6-1) enheter för att höja Stridsvana. Blir resultatet noll eller lägre så får inte rollpersonen inga enheter.
Valfria Färdigheter: (40|60|70) enheter.
Startkapital: (10|25|100) x Ob3T6 silvermynt.
Startutrustning: (1|2|3) st A-val. (0|1|2) st C-val. (1|2|3) st D-val. (1|2|3) st X-val.
Övrig: Om karriären är misslyckad (endast ett framgångsslag lyckades) så har rollpersonen suttit Ob1T6 år i fängelse för sina brott.
Äventyrare
Äventyrare brukar resa rund efter spänning, rikedom eller bli känd äventyrare. Äventyare brukar livnär sig på diverse uppdrag, plundringståg och expeditioner.
Framgånslag: STY, RÖR, PSY
Yrkesfärdigheter: (60|90|120) enheter. Berättarkonst, Fingerfärdighet, Gömma, Hoppa,
Kasta, Klättra, Låsdyrkning, Läkekonst, Rida, Simma, Slagsmål, Smyga, Speja, Söka,
Undvika, <Vapenfärdighet>, Värdera, Övertala.
Specialfärdigheter: (2T6) enheter för att höja Stridsvana.
Valfria Färdigheter: (40|50|60) enheter.
Startkapital: (10|50|100) x Ob3T6 silvermynt.
Startutrustning: (1|2|3) st A-val. (1|2|3) st B-val. (0|1|2) st C-val. (0|1|2) st D-val.
(2|4|6) st X-val.
Övrig: Om karrären är framgångsrik (alla framgångsslagen lyckas) så ökar äventyrare Rykte med fyra (+4) och specialsera som äventyrare och slår mot Förmögehet tabell som äventyrare har hittat genom deras äventyr eller fått belöning för deras uppdrag.
Gentlemannatjuv
Gentlemannatjuv är den special typen av tjuven som är gentleman och har god etikett. Gentlemannatjuv försöker inte brukar mycket våld än absolut nödvädig. Gentlemannatjuv kör genomtänkt plan för att stjäla från rika offret. De brukar kunna maskera sig så att man kan skacka av sina prisjägare och stadsvakten eller kunna smyga in som gäst eller som arbetar där för att kunna stjäla. Gentlemannatjuv brukar har hedecodex att inte stjäla någon fattig folk eller stjäla från som verkar vara bra person. Gentlemannatjuv som utför stölder måste vara ganska smidig och god klipskhet med massa tricks. En typisk gentlemannatjuv brukar använda finare vapen som lätt svärd och dolk. Det händer då och då att gentlemannatjuven brukar ger allmosor till de fattiga för att visa att man är bra person eller helt enkel man är generös.
Framgånslag: RÖR, PER, PSY
Yrkesfärdigheter: (60|80|110) enheter. Akrobatik, Etikett, Fingerfärdighet, Förklädnad, Gömma, Hoppa, Klättra, Låsdyrkning, Skumsraskaffärer, Skådespel, Slagsmål, Smyga, Söka, <Vapenfärdighet), Värdera, Övertala.
Specialfärdigheter: (1T6-1) enheter för att höja Stridsvana. Blir resultatet noll eller lägre så får inte rollpersonen inga enheter.
Valfria Färdigheter: (40|60|70) enheter.
Startkapital: (10|25|100) x Ob3T6 silvermynt.
Startutrustning: (1|2|3) st A-val. (0|1|2) st C-val. (1|2|3) st D-val. (1|2|3) st X-val.
Övrig: Om karriären är misslyckad (endast ett framgångsslag lyckades) så har rollpersonen suttit Ob1T6 år i fängelse för sina brott.
Äventyrare
Äventyrare brukar resa rund efter spänning, rikedom eller bli känd äventyrare. Äventyare brukar livnär sig på diverse uppdrag, plundringståg och expeditioner.
Framgånslag: STY, RÖR, PSY
Yrkesfärdigheter: (60|90|120) enheter. Berättarkonst, Fingerfärdighet, Gömma, Hoppa,
Kasta, Klättra, Låsdyrkning, Läkekonst, Rida, Simma, Slagsmål, Smyga, Speja, Söka,
Undvika, <Vapenfärdighet>, Värdera, Övertala.
Specialfärdigheter: (2T6) enheter för att höja Stridsvana.
Valfria Färdigheter: (40|50|60) enheter.
Startkapital: (10|50|100) x Ob3T6 silvermynt.
Startutrustning: (1|2|3) st A-val. (1|2|3) st B-val. (0|1|2) st C-val. (0|1|2) st D-val.
(2|4|6) st X-val.
Övrig: Om karrären är framgångsrik (alla framgångsslagen lyckas) så ökar äventyrare Rykte med fyra (+4) och specialsera som äventyrare och slår mot Förmögehet tabell som äventyrare har hittat genom deras äventyr eller fått belöning för deras uppdrag.