Nekromanti Nyaste avatarfunktionen?

Sodivra

Champion
Inatt (jag vaknade nyss, faktiskt) så drömde jag att forumet hade slängt ut titlarna och avatarerna till förmån för ett system vid namn "Kalle HIP Hobbe TOON".

Det bestod av en rätt stor, och rörlig (flash?) bild. Alla hade sin egna personliga som skulle beskriva dom och deras egenskaper. I mitten hängde ens avatar, en figur alltså. Man valde en först en titel, likt en klass eller något, och sedan fick man köpa till kosmetiska tillbehör i bilden. Ju mer XP man hade, desto mer kunde man lägga till. Jag började med att köpa "Psykologprogrammet JOHNSON" vilket la in en skola i bakgrunden, och sedan prövade jag att köpa "Glömska" tre gånger, vilket manifesterade sig som ikoner i bubblor som flöt omkring i bilden.

Den klass man valt (Vilket ersatte forumtiteln) gjorde förstås olika köp möjliga, eller gav rabatter på andra, utformat av Mask. Jag valde till exempel någon klass som fick min avatar att se ut som en dvärgväxt rysk spion. Alla andra la förstås in animerade porrbilder på sig själva.. Och Vitulv startade en tråd om att göra sina egna porravatarer.

Så, när kommer det här systemet till forumet? :gremsmile:

Rising

Vila i frid
Rätt kul idé. Inte att implementera här, förstås, men det hade varit roligt på en spelsida. Jag tänker på Neopets, där man inte får lägga in vilken bild som helst på forumen. Man måste hitta avatarerna först, innan man får använda dem. Alltså, genom att göra olika saker så kan man få en ny avatar i ens samling, och sedan får man välja och vraka mellan de avatarer som man har funnit. Liksom, man läste någon mängul sida om skurkar i världen, och så *poff!* kom det upp en sida där det stod att man hade funnit en ny avatar; ett litet spöke med den blinkande texten "spooky", typ. Det fanns hundratals med avatarer, och det kom nya hela tiden, men man fick lixom inga vettiga ledtrådar på hur man skulle samla dem, så det blev rätt godtyckligt. Den jobbigaste var en som hette "Squawk" med en bild på en av spelets fågelfigurer, för den fick man om man skrev tre inlägg med inläggsrubriken "squawk" på spelets forum. Det var jobbigt som fan att bläddra bland alla "Squawk"-inlägg eftersom hemligheten läckte ut rätt tidigt. Det jobbigaste var kanske alla n00bs som provade det tricket med alla andra avatarer också.

När Nintendo ringer mig för att anställa mig som creative director för onlinespelet Pokemon Globe (det måste de bara göra, jag har ju hur många idéer som helst!) så kommer jag föreslå en idé liknande din istället: sammansatta avatarer. Alltså, om man i förgrunden kan sätta alla de pokemon man har samlat på sig och i bakgrunden kan lägga alla platser man har besökt, då blir det ju mer lättbegripligt och samtidigt coolare. Erm, va? Dumt att dagdrömma om hur jag skulle göra Pokemon som onlinespel, eftersom Nintendo ändå inte kommer anställa mig? Men, men...

Öh, jag måste göra något ASP-spel eller liknande där man kan samla djur och där jag kan få till allt som jag skulle vilja göra i Pokemon som onlinespel...

Johan K

Gammal & dryg
Det vore ju nått....

Hahaha !
Om inte forumet fick tuppjuck av det så skulle det nog tåla vad som hellst trro jag... :gremgrin:
Men det vore ju en ganska cool grej ja, det får jag ju rekänan ju !

/ Johan K, som är lite halvslö efter att ha ätit.. :tekopp: