Nekromanti Nybörjare inom Neotech...

Maggan

Swordsman
Jag förstår inte riktigt rollformulären till N1... Nere vid vapnen t.ex... Vad menas med de där "klamrarna" som står på "skada". Och vad menas med pluset (+ alltså) som står på "skydd" vid kroppsdelarna?
Hjälp mig så jag kan börja spelleda så snabbt som möjligt...
Om ni undrar: Ja, jag ä dum i huvudet och kan inte lista ut det själv...

"In God they believe, but in Metal we trust"

Ackerfors

Alas, your rapids!
En fråga som inte bör räknas som aggresiv...

Varför spelar ni N1 när N2 finns? Tvåan är enligt mig lättare och helt enkelt bättre!

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"

Pendragon

Swashbuckler
det inom klamrarna är penetrationsvärdet, plusset är om jag minns rätt skyddsvärde mot explosioner...

Och vi är (oftast) inte så ohyfsade här på forumet att vi hade frågat om du varit dum i huvet... att vara för lat för att slå upp det i boken är en godkänd ursäkt för att fråga något på forumet =)

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"

Maggan

Swordsman
Jag har fått låna ettan av våran spelklubb, och tvåan va redan utlånad då... Men jag tänker köpa N2 och Operation Mangala så fort jag har fått fram ett hyfsat pris...

Pendragon

Swashbuckler
ingen aning... kommer knappt ihåg hur N1 formulären ser ut... var nog 6 år sen jag spelade det sist...

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"

Maggan

Swordsman
OK... Hoppas N2 har bättre formulär... införskaffar det nämligen snart... Är det att rekommendera? är det som typ Eon 2 (Dvs. att det typ endast är förbättrade regler från ettan)...?

Maggan

Swordsman
OK.. det kanske det finns mer plats för mina behov på de nya formulären också... Tack för din utomordentliga hjälpsamhet! :O)

Snow

Swashbuckler
Neotech 2 har i grunden ändrat:

* karaktärsgenerering
* strid
* skador
* cybertech

Det liknar eons system på många punkter (speciellt utmattningskapitlet). Uppdateringen från eon till eon2 är mycket mindre märkbar än i neotech. Speciellt som tex de snabbare skadereglerna redan presenterats i krigarens väg.
N2 är mycket mer genomarbetat än N1.

Snow
Dead, but still walking around

Riddaren

Swashbuckler
Nej

Jag skulle inte kalla Neotech 2 som en uppdatering av Neotech 1, utan mer som ett nytt spel... De skiljer så markant åt i uppbyggnaden att det inte går att flytta rollpersonernas värden rakt av mellan dem, utan måste genomgå endel konverteringar.

Grunden i Cybertech och liknande är densamma i tankarna, men skilnaderna är för stora för en jämförelse. Däremot kan du använda en Eon rollperson i Neotech 2 om du vill och tvärtom, regelsystemet är detsamma i grunden.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Pendragon

Swashbuckler
Re: Nej

det gick snabbare att skriva "ja, ungefär" och jag är av naturen lat.
Dessutom är det i grunden samma system, bara mer genomtänkt och förbättrat.