Tanken slog mig precis när jag läste det här inlägget (Läs inlägget) att det ibland kan vara svårt för nya på forumet (och även ibland gamla rävar) att följa sina trådar ifall de flyttas. Är det förmycket jobb för våra underbart duktiga moderatorer (som tyvärr får alltför lite beröm) att skicka iväg ett PM till dem med en liten trevlig välkomsttext som samtidigt berättar om att de flyttat tråden till ett annat forum. Det skulle kunna se ut såhär t.ex:
/Seinet Wintermute - På det här sättet känner sig nog de nya mer välkomna också och det är ju inte felHejsan [användarnamn].
Såg att du var ganska ny här på forumet så jag tänkte börja med att hälsa dig välkommen och hoppas att du får det lika trevligt här som alla andra snälla och diskussionsivriga medlemmar. Anledningen att jag skriver det här PM:et är för att din tråd [länk till tråd] råkade hamna i fel forum så jag har flyttat det till rätt forum.
För att i framtiden inte drabbas av att dina trådar flyttas så ta dig en tankeställare vilket forum som passar bäst för ämnet.
Åter igen: Välkommen till Rollspel.nu och diskutera på om allt inom rollspel och lite till
[signatur]