Nekromanti Nybörjare

Gormasus

Veteran
Hesjan! Jag har länge funderat på att börja spela western, allt sedan jag såg orginalet i dess orginabox hos en kompis för många år sedan, nu undrar jag.
Vilka böcker är bra att ha förutom nybörjar boken och vad kostar de?

tack på förhand

Radagast

Swordsman
Det bästa (och billigaste) är nog att införskaffa Westernboxen (innehållande Western regelbok, Laglöst Land, Ett tryckt äventyr, 4 extra rollformulär, T20, Western tennfigur, en blyertspenna samt en CD med många äventyr och annat smått och gott). Kostar cirka 339:- och kan med fördel beställas från tillverkaren www.rollspel.com

Vill du ha reglerna i hårdpärm, så får du beställa Western Grande (går endast att få via tillverkaren), i denna får du också spelledarskärmen, och detta kostar ca 549:-

Förhandsbetalar du slipper du fraktkostnaden (och ev. postförskottsavgift).

// Radagast - undra om man får provision av Rävspel :gremlaugh:

Radagast

Swordsman
Därför att det står cirkapriser på rävspels hemsida. Och det kan skilja hos andra återförsäljare, än just de själva.

// Radagast

Boxen är det absolut bästa startkittet - där får du massor av info till ett bra pris (339):)

Att besöka www.rollspel.com är gratis och där hittar du massor av användbart material, både artiklar och äventyr. Värt att titta på!

Vill du dessutom ha utökad kampanjinfo är Arizona väl värt sina pengar - enligt vår personliga och mycket partiska åsikt- då du får mycket mer detaljer och stora kartor.

/a & t