Nekromanti Nyfiken på rollspel i Umeå?

NYFIKEN PÅ ROLLSPEL?

Har du aldrig spelat rollspel förut? Saknar du spelgrupp? Då är du varmt välkommen till Collectors Point demo-spelskväll!

Varannan tisdag kommer vi hålla demo-spel på Collectors Point!

Här ligger Collectors Point (V. Esplanaden 8 i UMEÅ)

Det ända du behöver för att spela är att komma dit och ta med din nyfikenhet och ditt bästa humör. Vi kommer att hålla er med allt ni behöver för att kunna spela.

Om du är intresserad är det bara att dyka upp på Collectors Point vid utsatt tid, de första fyra som anmäler sig på plats kommer att få vara med och spela, men övriga besökare är självfallet välkomna att stanna och se på!

För mer information om när och vad vi ska spela, eller andra frågor; besök butiken eller ring på: 090-77 61 21

VÄLKOMNA!

Nu på tisdag 15/11, 18:30 kommer vi sparka igång detta med spelet Pathfinder.

Vi kommer använda oss av deras Beginners Box där allt som behövs för att spela rollspel (förutom folk såklart) finns med.

Låtom oss rulla tärning!

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Skit koolt
Vilka är ni som håller i det där?

Vilken åldersgrupp riktar ni er åt

Skulle jag få önska så skulle ni hålla nått som passa att skicka min 11åriga son på. Typ Äventyr, Saga,Drakar eller nått.

Det är jag som håller på med detta :gremwink: Med välsignelse av de som har stället.

Vi kommer sikta mot alla åldersgrupper. Jag har full förståelse för att en 11-åring kan känna sig obekväm med ett gäng 30-åringar i spelet, men ifall det blir stort intresse kommer vi kanske sikta på att sätta ihop lite mer homogena grupper.

Så just nu vet jag inte alls vad för folk och åldrar som kommer dyka upp, enligt de på Collectors Point så är det alla från 11-åringar till 60-åringar som efterfrågat detta.

Vi kommer helt klart satsa på flera olika spel. Jag valde PF just nu för att lådan precis kommit och det känns ganska så definiernande för rollspel. Detta är inte bara för att NYA spelare ska få testa rollspel. Utan även en chans för vana rollspelare att testa nya rollspel.

Jag tycker ju att du ska komma MED din son och spela med oss :gremsmile: Men pappa kanske inte får vara med? :gremwink:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Dude! Awesome! :gremlaugh:

Har det gjorts något flygblad eller dylikt som kan sätta upp eller lämna nånstans där mundaner kan se det?

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
lasergreger said:
Jag tycker ju att du ska komma MED din son och spela med oss :gremsmile: Men pappa kanske inte får vara med? :gremwink:
Får satsa på det, hade varit skoj, ska se när man kan komma ifrån, denna gång kommer det bli svårt tyvärr, får bli framöver

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
lasergreger said:
Har dock inget annat än en .doc-fil.
Joho. Ctrl+p och två manuella ctrl+x per blad, sen är det bara att strö dem över stan.

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
men inte illa, toksnyggt, ska se om frugan kan fåmed sig några ex till jobbet hennes, han har några tjejer i klassen som tydligen fipplar lite med rollspel (årkurs 6)

Premiär igår!

Tyvärr dök det inte upp någon som eftersökte rollspel, men det var inte helt oväntat då vi inte annonserat så länge.

Men vi lät inte det stoppa oss, vi "tvingade" ner en belgare på besök i Sverige i stolen, tog med en affärsanställd och så kom en viss forumit för att se på, men misslyckades med sitt Perception-slag för att se fällan och hamnade i spelarstolen han med!

Så det blev grottröj i Pathfinder på engelska! (Pga. nämnd belgare :gremsmile: ) Och kul det hade vi minsann!

Tiderna kan komma att ändras från varannan vecka till en gång i månaden, ska fundera igenom detta.

Men nästa kväll blir det i alla fall, så alla nyfikna i Umeåområdet tisdag den 06/11 är hjärtligen välkomna. Vi kommer fortsätta med Pathfinder.

För att vi inte ska få hybris så har vi ändrat till demospel en gång i månaden nu till en början. Blir intresset större så ökar vi takten :gremsmile:

Så nytt datum för nästa pröva-på med Pathfinder är:

2011-12-06.

Kom och rulla tärning och testa på!