[Nyhet] Det går visst knackigt för Kickstarter

Bolongo

Herr Doktor
https://gizmodo.com/kickstarter-prepares-to-shed-up-to-45-percent-of-staff-1843212985

Folk vågar visst inte starta nya projekt?

Min egen spaning på just Tabletop Games kategorin är att det inte startats så många stora projekt på sistone, från större företag eller med kända IP som kan locka många backare. Det finns fortfarande en hel del små hobbyprojekt, men det är väl inte de som KS själva går runt på.

Personligen bränner jag fortfarande lika mycket pengar, fast istället för till KS går de till lokala spelbutiker... :p

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
inte så konstigt. De flesta stora projekten hänger ju inte bara på att kickstarter funkar, utan på att det finns fabriker och tryckfirmor som kan tillverka produkterna. Vilket som jag förståt det har varit ett problem på sista tiden. I synnerhet som många förlitat sig på kinesiska tillverkare.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Känns som att det verkligen var i rättan tid de organiserade sig. Nu har de ju kunnat faktiskt försöka streta emot lite och säkerställa att det blir schyssta villkor för de som får sluta.

illuzive

Veteran
Bortsett från Frosthaven då, som drog in nästan $13 000 000 av de $500 000 de ville ha för att genomföra projektet. ;-)