Björn Wärmedal
Björning Wheel
I en satsning för att promota D&D5 i Sverige har WotC visat intresse för att köpa konceptet Grottröj av Föreningen WRNU. Vi har inte ett underskrivet avtal riktigt än (det kvarstår egentligen den formella frågan om huruvida ett beslut måste tas på årsmötet eller inte, men vi diskuterar saken med en föreningsjurist). Budet som ligger - och som vi vill godta, även om det känns lite lågt - är ett sexsiffrigt dollarvärde.
Rent praktiskt kommer det här innebära att Grottröj startas upp på flera orter i landet och skiftar fokus till att enbart erbjuda klassisk dungeoncrawl i D&D5-tappning. Och att Föreningen WRNU får en utökad kassa till kvarvarande verksamhet.
För mig personligen känns det roligt att jag kommer att kunna jobba med Grottröj nationellt och på heltid. Det är verkligen en dröm som går i uppfyllelse!
Rent praktiskt kommer det här innebära att Grottröj startas upp på flera orter i landet och skiftar fokus till att enbart erbjuda klassisk dungeoncrawl i D&D5-tappning. Och att Föreningen WRNU får en utökad kassa till kvarvarande verksamhet.
För mig personligen känns det roligt att jag kommer att kunna jobba med Grottröj nationellt och på heltid. Det är verkligen en dröm som går i uppfyllelse!