CoC Sverige Nyhet: Grundbok om Lund kommer till Call of Cthulhu Sverige

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har alltid tänkt att Sveriges Innsmouth ligger nånstans i södra Norrland, jag. Nån av kuststäderna däruppe. Hälsingland där jag kommer från tror jag skulle vara ett utmärkt landskap att placera det i…

afUttermark

Swashbuckler
Deep Ones behöver rikligt med saltvatten inte sånt där bräckt insjö blask så Östersjön går bort.
May mother Hydra and father Dagon…

Brödbane

Kristallkrönikör
Deep Ones behöver rikligt med saltvatten inte sånt där bräckt insjö blask så Östersjön går bort.
May mother Hydra and father Dagon…
Jag skulle allt vilja se Dagon försöka ta sig genom Norra kvarken. Med tanke på hur grunt det är, så skulle nog vår store havsgud få dansa limbo för att inte sticka upp över ytan.

verec

Warrior
Klantade mig och glömde bort att backa. Kommer det finnas möjlighet för late pledge månntro?

Tisteln

Veteran
Klantade mig och glömde bort att backa. Kommer det finnas möjlighet för late pledge månntro?
Det ser ut att vara lugnt:
Vad händer nu?
"Har man helt missat att vara med under kickstarterkampanjen går det även att hoppa in i efterhand via en så kallad Late Pledge."

Jag tror att i stort sett varje gång jag släppt en bok, och trott att jag varit "klar"… så har jag sedan gått till typ SF-bok, tagit ut boken ur hyllan, bläddrat fram en slumpmässigt utvald sida… och hittat ett stav- eller korrfel. =)
Jag är övertygad om att det finns någon dold funktion i InDesign som autogenererar korrfel slumpmässigt när man exporterar hela projektet till PDF, och att de på tryckerierna roar sig med att slumpmässigt lägga in korrfel i böckerna de trycker för att de tycker det är roligt.

Det finns ingen annan förklaring. Jag har suttit och gått igenom texter tiotals gånger, skickat den till ett helt gäng externa korrläsare, läst dem under lupp, kollat på varenda bokstav och sen är det ÄNDÅ helt uppenbara fel i texten som attackerar en från sidan så fort man fått den tryckta versionen i handen.
Varje. Jävla. Gång.

De har redan fått omslaget till spelet, det får väl ändå räcka!
Malmö ;)

Rangertheman

Myrmidon
Jag är övertygad om att det finns någon dold funktion i InDesign som autogenererar korrfel slumpmässigt när man exporterar hela projektet till PDF, och att de på tryckerierna roar sig med att slumpmässigt lägga in korrfel i böckerna de trycker för att de tycker det är roligt.

Det finns ingen annan förklaring. Jag har suttit och gått igenom texter tiotals gånger, skickat den till ett helt gäng externa korrläsare, läst dem under lupp, kollat på varenda bokstav och sen är det ÄNDÅ helt uppenbara fel i texten som attackerar en från sidan så fort man fått den tryckta versionen i handen.
Varje. Jävla. Gång.

Malmö ;)
Som korrekturläsare kan jag intyga att alla eventuella korrekturfel i den tryckta texten har tillkommit efter att vi släppt den ifrån oss. Tycker det låter mycket trovärdigt att det är InDesign och/eller tryckeriet som lagt dit dem :D