Nekromanti [Nyhet] Mutant År noll blir TV-spel

Bifur

Veteran
Vet inte om någon missat det men så tycks det alltså vara. Även om det såg coolt ut blev jag mest sugen på Ligans 40%-rabatt på Mutantgrejer. Kanske dags att köpa ett eget ex...

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Just den här typen av nyheter tar jag av vana med en stor skopa salt. Det finns en närmast oändlig mängd med tv-/datorspel som planerats och utvecklats men sen aldrig blivit färdiga, eller aldrig släppts, eller bara inte blivit så bra som det var tänkt. Exempelvis Eon, som jag vill minnas att Neogames skulle göra datorspel av back in the day.

Men det här är naturligtvis superhäftigt om det faktiskt blir färdigt och bra och släppt och så vidare :D

Khan

Kondottiär
Jag är försiktigt pepp. Med tanke på hur många projekt som är på gång och det bra ut och ändå alltid blir av... Ni vet vad jag menar.

Men det jag ser gillar jag. Mycket.

Jocke

Man med skägg
Jag tror att projektet kommit bra mycket längre än Eon, Delta Green osv. Det har ju till och med i år som release window så det måste ju i alla fall finnas en alfa och kanske mer än så.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Jocke;n276169 said:
Jag tror att projektet kommit bra mycket längre än Eon, Delta Green osv. Det har ju till och med i år som release window så det måste ju i alla fall finnas en alfa och kanske mer än så.
Eller, om man ska vara cynisk, en mycket mycket optimistisk tidsplan :)

Tant Ragnar

Gamle usling
Visst skulle det vara någon sorts xcom-klon det handlar om spelmekaniskt? Jag hoppas att de tittar rejält på Mario+rabbids och tar de bra bitarna från det spelet. Det finns säkert massor kvar att utveckla vidare för turbaserade taktikspel.

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Är lite förvånad över att man väljer att gå vidare med Mutant och inte Tales from the Loop, eftersom jag föreställer mig att det konceptet är lite mer känt (och erkänt) internationellt. Skulle gissa att man som spelutvecklare har en någorlunda färdig motor och att Mutant gör sig bättre på en XCOM-motor än t.ex. Tales from the Loop (som jag gärna hade sett som plattform eller point-n-click spel.

Leon

Leo carcion
Fan vad grymt! Nu är jag taggad. Som bäst kan det här bli någonstans mellan Shadowrunspelen (Dragonfall etc) och Jagged Alliance :) Fast med mutanter :D

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag får intrycket att bara kör med dera färdigskapade karaktärer. Lite synd, men de verkar ju i alla fall vara rätt coola.

Platon

Swordsman
Jag är pepp som fan, men det finns inget preliminärt släppdatum än va?

ChrilleT

Swordsman
Det här kommer bli riktigt intressant. Gillar såklart Mutant år Noll och när det väl blir spel till datorn/tvspel så får det gärna vara rollspel/strategi som är turnbased så har förhoppningar på denna kombination.

Mogger

Hipsteranka
Det här vore naturligtvis helt sjukt coolt! Jag spelar så lite spel så jag har inga bittra erfarenheter av spel som inte kommer ut, så innan jag såg den här tråden så tänker jag bara "givet köp!", men nu tänker jag "hoppashoppashoppas!!"