Nekromanti [Nyhet] Over the Edge skall få en tredje upplaga!

zonk

muterad
Låter najs! Hur var de tidigare verrorna, inte hört talas om det tidigare?

Bolongo

Herr Doktor
https://en.wikipedia.org/wiki/Over_the_Edge_(game)

Kan tilläggas att settingen utgår från att alla konspirationsteorier är sanna. Det finns utomjordingar, magi, och supertech, och av någon anledning fokuseras allt på den här lilla ön.

Surrealismen bör också framhållas. Naked Lunch är en uppenbar och stor inspiration.

zonk

muterad
Det låter underbart 90-taligt och osar onekligen Naked Lunch! Tror inte systemet passar mig riktigt men det kan ju evt gå att hacka till nåt EotE-likt? ;)

McKatla

Utan titel
I mina ögon är Over the Edge spelet jag altid återkommer till. Skulle jag bara spela ett enda rollspel framöver, bara behålla en enda rollspelsbok vore valet enkelt (inte smärtfritt, för det är många spel jag verkligen tycker om, de flesta svenska och ganska nyutkomna – men enkelt): Over the Edge. Så bra är det. Frågan är om de kan göra om det så att det blir ännu bättre. Så klart kommer jag att backa, och hoppas hoppas – men är dock tveksam till om det är möjligt.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Big Marco;n288273 said:
Jag var sugen tills jag såg att frakten kostar mer än boken... :-/
Jao... $45 för bok, $65 för frakt var lite väl saftigt för min del. Så det får nog bli digital version för mig...

Bolongo

Herr Doktor
krank;n288274 said:
Jao... $45 för bok, $65 för frakt var lite väl saftigt för min del. Så det får nog bli digital version för mig...
Vilken version är det? När jag klickar på bara Core-boken blir det 40 för boken + 45 frakt. Fortfarande väl mycket. Särskilt med tanke på att man kommer att åka på 25% moms (eftersom postnord inte kan momssatserna, och när jag överklagat till tullverket har jag fått tillbaks lite men fortfarande fel eftersom tydligen de inte heller kan räkna...) + 75kr i fuckyouavgift.

Sedan är det bisarrt att om man vill ha bok+tärningar ökar frakten till $60...

Bolongo

Herr Doktor
I kommentarerna postar de nu om att de skall försöka få ner frakten. Håller tummarna.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Bolongo;n288275 said:
Vilken version är det? När jag klickar på bara Core-boken blir det 40 för boken + 45 frakt.
Jag har ingen aning, jag måste ha kollat ordentligt snett på något sätt. Kanske blandade jag ihop med "OTE Core Print with Pips"? Men inte heller där stämmer ju summorna...

zonk

muterad
Får inte ihop det till 45 dollar för bok + tärningar? Eller de kanske fått ner fraktpriset redan..

Big Marco

Läskig
zonk;n288279 said:
Får inte ihop det till 45 dollar för bok + tärningar?

Om du läser i kommentarerna på KS-sidan så ser du att det har skett uppdateringar gällande frakten sedan kampanjen startade. Frakten till RoW har sänkts.

Bolongo

Herr Doktor
Den tabellen verkar vara de nya, justerade, priserna. Klickar man på pledge levels har de mestadels uppdaterat dem också (Core Luxe visar fortfarande det gamla priset tillexempel).

Edit: läste lite mer i kommentarerna - ja, de ska ändra alla pledge levels också, men det finns tekniska svårigheter.