Du har ju alltid sammlar-crowden. Folk som köper enbart för att det är ett svenskt rollspel och de måste äga ALLT!luddwig;n259752 said:Jag kan inte låta bli att fråga mig: hur stort intresse finns det egentligen för tillbehör till DoD Retro
Klart det finns intresse. Det finns alltid en bunt folk där ute som fortfarande inte hittat "sitt" spel eller som vill ha omväxling.luddwig;n259752 said:eller för ännu ett fantasyrollspel?
Det gäller att ha fingertoppskänsla för sådant här...Tant Ragnar;n259753 said:
Det är där jag köper alla mina RM-produkter. Kommer man ner i halva priset börjar de bli riktigt prisvärda =)luddwig;n259761 said:bestämt mig för att lägga ut min sista RiotMinds-produkt till försäljning på Tradera.
Nej, men å andra sidan så tycks de radera allt som tidigare var Ereb och förlägga sin nya spelvärld på samma klot, men med få, eller inga, andra gemensamma nämnare. Och Ereb Altor som varumärke äger de utan tvekan! Innehållet i spelvärlden? Njaäe... Det verkar inte finnas något som tyder på det. Mer än att de anser sig göra. Men det här har vi ju diskuterat en hel del redan, och inget har förändrats så vitt jag vet.Tant Ragnar;n259753 said:Haha, vilken timing:
http://www.rollspel.nu/forum/main-ca...phovsr%C3%A4tt
Edit: om det är ett spel/kampanjvärld som baserar sig på Ereb Altor de vill göra... Då anser jag att frågan om rättigheter inte är helt glasklar.
What? Nu kanske jag ställer världens mest uppenbara och dumma fråga, men om allt du tänkte behålla är typ namnet på världen, och spränga bort allt annat... Vad är vitsen då?Måns;n259771 said:Nej, men å andra sidan så tycks de radera allt som tidigare var Ereb och förlägga sin nya spelvärld på samma klot, men med få, eller inga, andra gemensamma nämnare. Och Ereb Altor som varumärke äger de utan tvekan! Innehållet i spelvärlden? Njaäe... Det verkar inte finnas något som tyder på det. Mer än att de anser sig göra. Men det här har vi ju diskuterat en hel del redan, och inget har förändrats så vitt jag vet.
Det får du fråga Riotminds om Min gissning är det Rangerman är inne på ovan.Tant Ragnar;n259776 said:What? Nu kanske jag ställer världens mest uppenbara och dumma fråga, men om allt du tänkte behålla är typ namnet på världen, och spränga bort allt annat... Vad är vitsen då?
Totalt medhåll! Jag hade kanske varit lite intresserad om det hade varit ett spel i en ny genre, men tre snarlika fantasyrollspel från samma företag, känns som två för mycket. Det hade känts mer logiskt om Ereb Altor var ett DDR16 Expert eller om det var Trudvang i en annan miljö med delvis egen mekanik, typ som WotC gjort med D&D tidigare.luddwig;n259804 said:Själv lockas jag dock inte det minsta av ett nytt Ereb och jag kommer inte att backa men det finns ett visst underhållningsvärde i att följa diskussionerna kring det. Att RiotMinds kallar spelet Ereb Altor är också fullt rimligt tycker jag. Dels är det ett etablerat namn som lär locka de köpstarka nostalgikerna, dels är det ett sätt att stärka sitt grepp om varumärket.
Nej intresset är inte jättestort, backade DDR och jag tror det fick bli min första och sista kontakt med Riotminds..luddwig;n259804 said:Själv lockas jag dock inte det minsta av ett nytt Ereb och jag kommer inte att backa men det finns ett visst underhållningsvärde i att följa diskussionerna kring det. Att RiotMinds kallar spelet Ereb Altor är också fullt rimligt tycker jag. Dels är det ett etablerat namn som lär locka de köpstarka nostalgikerna, dels är det ett sätt att stärka sitt grepp om varumärket.
Det händer redan Kolla in erebaltor.sezonk;n259817 said:Allra helst hade man ju sett att nån annan hade jobbat med grejerna...
Jo, man hade ju det...zonk;n259817 said:Allra helst hade man ju sett att nån annan hade jobbat med grejerna...
Har vi fått en karta!!??!P.eLL.e;n259825 said:...och bara kartan som backers fått, får fantasin att flöda, vilket brukar vara den höga tröskeln för mig.