Många intressanta spår i denna tråden.
Jag köpte DDR och blev besviken som många andra, om än kanske inte lika besviken. Förutom de uppenbara korrekturfelen kändes främst reglerna obearbetade, vilket var synd eftersom ganska små mod. på 87:an nog hade kunnat göra susen. Men om jag hade gillat DDR mer hade jag nog inte blivit glad att höra att Ereb Altor (oavsett setting) blir ett eget spel, speciellt inte som jag antar att de därmed släpper sin idé att göra en spelvärld till DDR (Kaldarox…?).
(Jag tillhör ju dem som tycker att en spelvärld hade höjt värdet på DDR, särskilt som de äventyr som följde med boxen hade så pass mycket bakgrund. Då tycker jag det minsta man kan begära är att det sätts i ett sammanhang. Det behöver inte vara så ambitiöst, ett kort häfte som beskriver den del av världen som är den tänkta spelplatsen. Lite geografi, politiska linjer etc. det är allt.)
Annars kan jag hålla med om att FL har en tendens att gärna flytta vidare till nästa projekt, även om de slutför de planerade på ett bra sätt. Å andra sidan känns ju deras boxar till M0 väldigt välmatade, hur stort är egentligen intresset för fortsatt spel efter att man tagit sig igenom grundkampanjerna? Och Coriolis verkar ju hyfsat underhållet, med fyra scenarion hittills eller vad det är?
Hur som, tur att Järnringen då verkar tänka annorlunda, omväxling förnöjer.