[Nyhet] Rollspelen flyttar ner

Bifur

Veteran
Nu tycks rollspelen definitivt lämnat den lilla hörnan på vån 2,5 på SF-bokhandeln i Stockholm där de huserat så länge jag kan minnas och ockuperar nu en central yta på vån 2. Mycket luftigare och bättre exponerat. Kul! (Det smögs igång innan jul och verkar nu fullbordats.)

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Nice! Jag har alltid avskytt den där hyllan. Det blir galet varmt på SF-bok i allmänhet i bland, men där uppe i synnerhet!

Känns bra att det inte är lika undangömt längre.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag har alltid antagit att de är gömda i ett hörn och bara fått finnas kvar på nåder för att de säljer dåligt. Men det här kanske tyder på motsatsen, och det är ju bra.

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Även på SF-bokhandeln i Göteborg har rollspelen idag en större yta och bättre planering än vad de haft de senaste 20 åren. Det är också en väldigt välbesökt del av butiken, inte bara av inbitna nördar utan av folk som köper sitt första spel. Jag är där rätt ofta och hör hur snacket går :).

Hälsar

Christian

Ymir

Liten kantbaron
Och på Sfbok i Malmö är de placerade på en hylla i mitten av butiken. Jag vet inget om butiksdesign, men det känns som en tämligen prominent och synlig position.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Jag har såklart inga siffror men upplever på SF Bok i Göteborg att medelåldern på kunderna vid rollspelshyllan har sjunkit. Jag märker dessutom fler föräldrar som är där med sina barn.

Jocke

Man med skägg
Förr i tiden så bodde ju rollspelen på våning två där brädspelen seden länge tagit över och hörnet där de har stått i kanske fem-tio år var antikvariat.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jocke;n340754 said:
Förr i tiden så bodde ju rollspelen på våning två där brädspelen seden länge tagit över och hörnet där de har stått i kanske fem-tio år var antikvariat.
Ah, sant. Det var i hörnet precis rakt fram när man kom upp för trappan förut.

Bifur

Veteran
Rymdhamster;n340759 said:
Ah, sant. Det var i hörnet precis rakt fram när man kom upp för trappan förut.
Då är det där de är tillbaka igen.