Nekromanti {Nyhet] SPelets härskare

Vimes

Sillkung
OBS! och det finns sunda ,men kitlande skildningar av heterosexuell erotic i den

Vimes

Sillkung
På engelska "Masters of the game" alltså "Spelledarna" så det gkänns också som att det är nästan lika viktigt att läsa osm "play Unsafe" eller vad som dom heter böckerna om rollspel

Vimes

Sillkung
De finns över 150 uppsater på svenska lärosäten som är om rollspel i en av dom : ""20 betyder fummel" - En sociolingvistisk studie i hur misslyckanden kommuniceras i fiktiva världar" handlar det om att några som spelar rollspel upplevt sgi som misslyckade när odm harslagit dåligt i rollspelet. Flera har slutat ,med rollspel. Ochaså har många med Kult bestämt sig för att det var roligare attt spela dataspel, kanske GTA.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Min google fu har inte kunnat avslöja om Erika Spindlers bok (Killer Takes All) på originalspråk rör lajv eller bordsrollspel. Detta är ju givetvis viktigt för vilket forum detta placeras i. Spelet lär i alla fall heta... "White Rabbit".

Vimes

Sillkung
Frö förra året gjorde Sveriges Radio en dokumentär om Kult äventyret "Dom döda rösterna" som handlar om ett liknande äventyr till det svenska rollspelet Chock

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
MODERERING

Eftersom trådstarten handlar om en skönlitterär bok så flyttar jag tråden till kulturforumet.

RasmusL

Champion
Jävlar... Alltså, jag hade inte fattat att rollspel kunde vara så destruktivt... Jag sörjer med de dödas anhöriga :(