[Nyhet] Torchbearer 2nd ed på kickstarter

Lukas

Mannen i Gult
Att backa eller inte backa det är frågan, som en dansk kung ön gång sa.

Oena sidan vill jag gilla torchbearer och tror en längre andra edition är just vad spelet behöver,
Men samtidigt vet jag inte om jag vill lägga pengarna på en kickstarter till en ny version av ett spel jag inte gillar.

Ack va besvärligt det är att vara instängd i denna valnöt
??

Christoffer

It's all pig.
Lukas;n348549 said:
Att backa eller inte backa det är frågan, som en dansk kung ön gång sa.

Oena sidan vill jag gilla torchbearer och tror en längre andra edition är just vad spelet behöver,
Men samtidigt vet jag inte om jag vill lägga pengarna på en kickstarter till en ny version av ett spel jag inte gillar.

Ack va besvärligt det är att vara instängd i denna valnöt
??
Saknade BWHQs Summer Secret Surprise-överraskningar så mycket i flera år nu att jag fick lov att slå till. Men så gillar jag ju både BW, Torchbearer och sådant mycket.

Lukas

Mannen i Gult
Burning wheel är mitt favorit rollspel, och är även förtjust i mouseguard (även om det har några skavanker jag gärna sätt lösas), och torchbearer är konceptielt skitcoolt, och har flera coola idéer men lyckas inte riktigt lyfta för mig.
Så jag vill att nya torchbearer ska leva upp till konceptet, men vet inte om jag vågar chansa.

Christoffer

It's all pig.
entomophobiac;n348537 said:
Måste ju bara påpeka att Kickstarter har en fackrörelse numera:
https://www.vice.com/en_us/article/3a8pp5/kickstarter-employees-win-historic-union-election

En sak de fick igenom för bara några dagar sedan är uppsägningstid, exempelvis:
https://www.theverge.com/2020/5/2/21245092/kickstarter-union-agreement-laid-off-workers
Jag tänker ju att de mest spelar på sina beliefs och kanske rent av på en sådan nivå att de får persona för embodiement, att de sen förlorar konflikterna och tvingas acceptera en fackförening innebär ju inte ett moldbreakerögonblick då de helt kastar om sina värderingar. För att prata Burning Wheel-språk. :)

Christoffer

It's all pig.
Lukas;n348559 said:
Burning wheel är mitt favorit rollspel, och är även förtjust i mouseguard (även om det har några skavanker jag gärna sätt lösas), och torchbearer är konceptielt skitcoolt, och har flera coola idéer men lyckas inte riktigt lyfta för mig.
Så jag vill att nya torchbearer ska leva upp till konceptet, men vet inte om jag vågar chansa.
Som sagt, kastade mig lite in i att backa blind här, hade inte tänkt backa men minnet från ex. när en satt och uppdaterade BWHQs hemsida för att kunna dra iväg en beställning på Blossoms are falling gjorde att det helt enkelt blev att backa bara för att.