Nekromanti [Nyhet] Vampire 5e är i goda händer

RasmusL

Champion
cogitare;n242757 said:
Som jag tolkar de uttalanden från nya WW så vill man lansera en World of Darkness franchise på bred front. Rollspelet är bara en del i det hela.
Jo, det är väl strategiskt rätt också säkert. I kombination med Convention of Thorns, End of the Line och dylikt så skapar de väl lite hajp och det är ju tydligt att det är den gamla mytologin som gäller. Affärsmässigt säkert helt rätt men jag är väldigt frågande till varför i hela friden jag ska vara intresserad om jag har de andra grejerna :)

cogitare

Swashbuckler
RasmusL;n242779 said:
...men jag är väldigt frågande till varför i hela friden jag ska vara intresserad om jag har de andra grejerna :)
Ja, det kan man fråga sig så klart! Och det tänker jag inte ens försöka svara på.

Själv kommer jag säkert köpa en grundbok. Om inte annat av nostalgiska skäl. Men i övrigt är mitt intresse till WoD ganska ljummet :)

Cog.

Khan

Kondottiär
cogitare;n242781 said:
Själv kommer jag säkert köpa en grundbok. Om inte annat av nostalgiska skäl. Men i övrigt är mitt intresse till WoD ganska ljummet :)

Cog.
Samma sak här. Nya WoD fick mig att se på gamla WoD med nya ögon och det de såg var att... inget av det var lika bra som mina nostalgiglasögon tyckte. Jag är grymt skeptisk till systemet i nWoD, men är egentligen lika många brister i oWoD. Jag välkomnar ett nytt tredje alternativ, men är försiktigt pessimistisk tills motsatsen är bevisad tyvärr.

Av alla spel i båda "serierna" är jag egentligen bara förtjust i nya Changeling och möjligen Hunter och Demon i gamla om jag ska ta av mig nostalgiglasögonen. Båda versionerna av varulvar är så otroligt långt ifrån min bild av varulvar att det inte ens är spelbart. Vampire är otroligt mycket bättre idé än genomförande. Jag hoppas den idén lyfts fram i nya. Undrar hur mycket av världen som ändras utöver att jordens undergång undviks ett tag till.

Så - försiktigt pessimistisk till systemet, försiktigt välkomnande ändå. Försiktigt optimistisk till världen och glad i hågen ändå.