Nekromanti [Nyköping] Spelledare söker spelgrupp

Molle

Veteran
Hej alla!

Jag flyttar till Nyköping om ett par veckor och söker kontakt med rollspelare i trakten - antingen en etablerad spelargrupp som behöver en ny spelledare eller individuella spelare som är sugna på att bilda en ny grupp.

Jag tänker mig att vi träffas och tillsammans pratar ihop oss om vad och hur vi vill lira, dvs genre, inriktning på storyn, regelsystem, hur ofta vi ska ses och så vidare. (Jag har ett par egna idéer men vill inte tvinga dem på någon :)

Något om mig så att ni har lite kontext: jag fyller 45 i år, är gift och har ett heltidsjobb. Jag skulle kunna träffas och lira 1-2 gånger i månaden, och föredrar att spela med myndiga personer. Jag har spelat rollspel sedan mitten på 1980-talet och har varit spelledare ca 80-90% av tiden. Jag skulle tro att jag har prövat på de flesta genrer utom vampyrspel och Shadowrun, och bland favoriterna finns low fantasy, skräck och moderna agenthistorier. När det gäller regelsystem har jag testat mycket men framförallt kört GURPS de senaste 20 åren Jag är dock öppen för att testa nya saker - t ex Robin Laws Hillfolk som jag köpte men aldrig lyckades få min nuvarande spelargrupp intresserad av!

Om du finns i Nyköpingstrakten och tycker det här låter intressant så hör av dig!

-Anders "Molle" Molin

HankTheTank

Veteran
Tja. Vi är en grupp som spelar 1-2 söndagar i månaden. Då spelar vi i Nyköping eller Katrineholm. Spel sessionerna är oftast en heldag 09-22 och värden håller med mat och de andra står för läsk om h tilltugg.
Just nu spelar vi Mutant år Noll. Men kommer även spela andra spel när kampanjen är över. Tex Symbaroum, Coriolis, Warhammer från 2ed, mfl.
Vi är alla gamla rävar utom en junior som vi fostrar i rollspelandet ädla konst :)