Nekromanti Nysatsning på D&D-film

anth

Vetefan
Necross said:
... verkar det som. Warner Bros har skaffat rättigheterna. Se http://www.deadline.com/2013/05/dungeons-dragons-movie-warner-bros/
Jag vet inte om jag är så förtjust i att det är just WB som ska göra filmen.
Inget ont om WB-filmer.
Det är deras advokater som har en tendens att stämma allt och alla som knystar ett ord om copyrightmaterial.
Så nu kommer det att finnas både Hasbro- och WB-advokater som stämmer folk. :gremtongue: :gremsmile:

God45

#PrayersForBahakan
The film will be produced by The Lego Movie producer Roy Lee and Courtney Solomon. The latter actually directed a 2000 Dungeons & Dragons feature, a film that starred Jeremy Irons and did not do well.
Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!!!

Alan Zeman is exec producing. I’ve never played the game, but it is a fantasy universe on the order of The Lord Of The Rings, which was most popular back when players had to use their collective imaginations — before video games became so visually sophisticated that it eliminated the need to do much more than sit back and blast away. The studio’s intention is to reboot the franchise for a new generation.
Fuck youuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!

Look, det här är inte svårt. Gör uppläget de har i The Gamers där vi får se bordet och spelarna och deras karaktärer i fantasy världen. Ta in Vin Diesel och låt honom regisera och skriva manus, låt honom basera det på sin D&D homebrew setting om han vill.

Casta sedan följande:

Samuel Jackson som Cleric. Simon Pegg som spelare.

Nicolas Cage som Fighter. Nick Frost som spelare.

Zoe Bell som thief. Zooey Deschanel som spelare.

Marlon Wayans som magic-user. Marlon Wayans som spelare.

Kommer det här vara en seriös film? Nej. Kommer den vara fucking awsome och faktiskt påminna om D&D? Hell yes!

Necross

Swashbuckler
God45 said:
Samuel Jackson som Cleric. Simon Pegg som spelare.

Nicolas Cage som Fighter. Nick Frost som spelare.

Zoe Bell som thief. Zooey Deschanel som spelare.

Marlon Wayans som magic-user. Marlon Wayans som spelare.
Jag är pro detta.

God45

#PrayersForBahakan
Wayans var ju faktiskt den bästa skådespelaren i den första filmen. Han hade till och med roliga skämt, som när de klättrar tornet i början "När vi ändå är här uppe kan vi ju passa på att råna Gud" :gremlaugh:

CapnZapp

Myrmidon
God45 said:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">The film will be produced by The Lego Movie producer Roy Lee and Courtney Solomon.
</div></div>
What what... in the BUTT?!?

God45

#PrayersForBahakan
Alternativt vill jag ha en D&D film som ser ut så här:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/EDyDz8WeiM4"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/EDyDz8WeiM4" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

:gremlaugh:

Vinterskog_UBBT

Veteran
Hoppas de väljer en setting som finns
alltså typ väljer en spelvärld å gör filmen på å inte bara tar namnet å gör en egen.

God45

#PrayersForBahakan
Vinterskog said:
alltså typ väljer en spelvärld å gör filmen på å inte bara tar namnet å gör en egen.
Det hade varit ett av de bästa sätten att göra det på. Forgotten realms och Greyhawk är de självklara valen. Ebberon och Krynn är inte lika självklara men de hade kunnat använda dem. Planescape eller Spelljammer hade varit super badass men de kommer aldrig göra dem eftersom de är för knarkiga/konstiga/komplicerade. Dark Sun...

GÖR DARK SUN!!!!!!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Fuck yeah. Ska det spruta drakar från varenda hörn av himlen så ska det åtminstone vara glammigt.

Recca

Femme Fatale
Vinterskog said:
Tror inte de vågar göra annorlunda fantasy
Blir nog standard med typ ett D&D monster i!
Jag vill ett sånt där stort mosigt huvuden med ett öga i mitten och en stor läbbig mun med huggtänder och så ett dussin tentakelögon som tittar fram ur den skinnlösa köttmassan.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Recca said:
Vinterskog said:
Tror inte de vågar göra annorlunda fantasy
Blir nog standard med typ ett D&D monster i!
Jag vill ett sånt där stort mosigt huvuden med ett öga i mitten och en stor läbbig mun med huggtänder och så ett dussin tentakelögon som tittar fram ur den skinnlösa köttmassan.
De hade en beholder i den första D&D-filmen. Tyvärr hade de gjort den till en helt menlös "vakthund" som kunde luras bort med en kastad sten ...

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Hipster T. Pokémon said:
De hade en beholder i den första D&D-filmen. Tyvärr hade de gjort den till en helt menlös "vakthund" som kunde luras bort med en kastad sten ...
Tala om bortkastat tillfälle. Ett monster som har potentialen att vara en slutboss, som blir en menlös detalj ... i en visserligen menlös film.

/M

Eksem

Champion
Jag känner en känsla som är en blandning av brinnande ointresse och avsmak.

eldilon

Veteran
Det som är mest skrämmande med den första D&D-filmen är egentligen inte hur dålig den är, det kunde ju varit lite underhållande i sig, men det som gör mig helt paff är hur stor budget den hade.

45 miljoner dollar!

Det är faktiskt en riktigt rejäl budget, även för en Hollywood film, och naturligtivs enorm jämfört filmer från andra länder (exempelvis bra mycket högre än budgetarna för Arn eller Hero) och jag kan fortfarande inte förstå vad de la pengarna på!

Den andra filmen har en betydligt mindre budget (15 miljoner dollar enligt IMDB) men är trots det en bättre film...

Ond bråd död

Swashbuckler
Vinterskog said:
Jag vet inte om de tidigare bolagen haft någon dålig deal och bara fått använda namnet D&D eller vad det beror på, men att inte använda sig av de settings som finns är ju så enormt korkat. Det är ju lite som att göra en Avengers-film och hitta på egna superhjältar. Oavsett hur standard filmen skulle vara i övrigt så tror jag att det vore ett lyft om Raistlin eller Drizzt var med.

Arfert

Facit
God45 said:
Alternativt vill jag ha en D&D film som ser ut så här:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/EDyDz8WeiM4"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/EDyDz8WeiM4" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

:gremlaugh:
oj, oj oj, snacka om guilty pleasure!

Men är det inte Blue Rose snarare än D&D?