Det är nog ytterst svårt att hitta ett monster som inte har använts/förekommit tidigare, men jag skulle nog söka på Elfwood/annan konst(ig) sida (DeviantArt comes to mind..., men håll dig borta från sheezyart). Annars rekommenderar jag japanska monster, de är varierande, kommer i många färgglada former, och kan faktiskt bli rätt otäcka.. var annars kan man hitta:
Dorotabou????
Muddy Rice Field Boy
This creature is the spirit of a hard-working farmer whose rice fields were sold or neglected after his death. It appears as a grotesque torso, three-fingered and one-eyed, protruding from the muddy ground and crying for its land to be returned.
eller andra guldkorn, jag rekommenderar att INTE söka på "japanese monsters", då kommer du få upp sidor om: inu-yasha, yu-gi-oh, pokémon, anime, godzilla och allt annat som faktiskt INTE har med saken att göra.. börja med "yokai" eller "youkai -inuyasha" i google, och lägg därefter till mer minus (-"yu-gi-oh!", till exempel.
Tack till
Youkai för att jag fick använda bilden (en av få bra tecknare/konstnärer på sheezyart). Ni andra som känner för att använda bilderna till nåt som ska läggas upp på nätet/tryckas ska givetvis fråga, först, jag bara lånade bilden för att visa att japanska monster är häftiga.
Robban - funderar på att sova.