Nekromanti nyskrivna stridskonster finnes, feedback sökes

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Jag bläddrade igenom Offensiv kaptitlet för stridskonster och lyckades med att täcka bordet med en tunn film av saliv(tycker om stridskonster). Men till min besvikelse så upptäckte jag att det inte fanns några stridskonster som hanterade dom i tidseran 'nya' vapnena klor. Med klor menas givetvis cybernetiska klor typ rippers och slashers.
Detta är fullt förståeligt pga mängder av komplikationer (bla i träningen, hur sparrar man utan att förstöra sparringutrustningen eller sin partner ?. Ett alternativ är klo-attrapper men detta lär inte ge mycket till realismen.

Jag har slarvskrivit ihop dessa två konster utan att egentligen dubbelkolla källor, och visa referenser till vissa shaolin tekniker är rena gissningar.
Därför uppskattas det om dessa missar skulle kunna vänligen men bestämt kommenteras till mig. Kommentera gärna genom forumet.

Filerna finnes på:
homepage.mac.com/naug
Filerna är i .doc samt i .rtf format, vilket som en passar er smak...
Om ni skulle ha problem med att läsa filerna, och önska dom i ett annat format, alternativt att ni inte kommer åt min ödmjuka "sida" så tveka inte att skrika.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Klarifiering och Uppdatering, ER medverkan önskas

Jag hade bara tänkt klarifiera det hela ytterligare så som det första meddelandet blev inte bara osakligt utan förvirrande därtill:

Jag har skrivit ihop 2 nya stridskonster som baserar sig på att man är utrustad med cybernetiska klor av typen slashers eller rippers.

Dessa dokument är under konstant förändring och jag vill gärna höra just DINA idéer till förbättring. Om du tycker att allt är så bra så att ingenting bör förändras vil jag naturligtvis höra det också. /images/icons/smile.gif

Dokumenten innehållandes stridskonsterna finnes via denna länk
http://homepage.mac.com/naug
Om länken skulle brisera eller filerna är av ett format som inte vill läsas så säg till, så ordnar jag biffen !

Väntar ivrigt på kommentarer.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Ointresse ??

Det verkar som ointresset för mina alster härjar. 3 dagar och inte en enda kommentar på 2 skrivna sidor om 2 stridskonster /images/icons/sad.gif
Fortsätter det så finns det ingen mening med att uppdatera sidan min med dom nya uppdaterade versionerna av mina dokument. Jag har en hel del planer av extra matrial som ska in i dokumenten men dom kommer inte att se dagensljus om det inte finns något intresse för dom..
Vilket i sig är lite underligt, för det är nämligen just nu över 100 personer som har läst foruminlägget men inte en själ som svarat på det. /images/icons/mad.gif

Jaja, vad är en bal på slottet...

ZerXes

Veteran
Re: Ointresse ??

Jag har läst dina skapelser och tycker dom är svinbra!
Det är bara det att jag surfar poå skolan men lovar att ladda ner allt så fort jag kommer hem...kanske flera gånger om, det är någ flera som vill ha dom på LANet

smagu

Veteran

Länken är död. Der link is tot

Har försökt titta på din eminentat alster men hittar ej sidan.

/SMagu

Snow

Swashbuckler

okej... det verkar trevligt....

men för att vara petig. båda verkar vara ganska japaninfluerade (namnen verkar japanska och de används av japanska underrättelsetjänsten). Men både tranan och tigern kommer från kung-fun vad jag vet (kina alltså). Tycker för övrigt att ormstilen skulle passa bättre om man skall reta ihjäl motståndaren /images/icons/wink.gif.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Bifogade filer

Der link is tot

Ok, anledningen till att jag inte ville lägga upp dom på forumen är att jag konstant ändrar på innehållet i filerna och uppdaterar sedan min hemsida, det är omständigt att jämnt posta upp nya exemplar av filen på forumet.
Men nu är jag mestadels färdig, så jag kastar upp filerna forumen likväl som på sidan. Om detta mot all förmodan inte skulle funka så kan jag maila dom i värsta fall.
Länken till filen finns under mitt namn i till vänster om textrutan i inlägget.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Shaolin

Jag säger iofs uttryckligen i texten att Kotsumedos (små klorna) föregångare var skapat av Lin Chao Sze (kines). Där kommer Shaolin-influenserna in i Kotsumedon.

Däremot har du helt rätt i att det är lite konstigt att en japan (Yamato, skapare av Tsumedon) ska ha lagt in moment från Shaolins 'tigern'.
Det är nog någonting som ska ändras på så det känns lite omotiverat just nu...

Tackar för påpekningen.