Nekromanti Nytryck av klassiska AD&D-äventyr

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag upptäckte nyss att Wizards of the Coast tänker ge ut nytryck av de klassiska AD&D-äventyren i S-serien (S1: Tomb of Horrors, S2: White Plume Mountain, S3: Expedition to the Barrier Peaks samt S4: The Lost Caverns of Tsojcanth) och A-serien (A1: Slave Pits of the Undercity, A2: Secret of the Slavers Stockade, A3: Assault on the Aerie of the Slave Lords samt A4: In the Dungeons of the Slave Lords).

Necross

Swashbuckler
Nytryck bara rakt av alltså? Vore coolt om de slängde med stats för samtliga editioner :gremsmile:

Hunk

Hero
Necross said:
Nytryck bara rakt av alltså? Vore coolt om de slängde med stats för samtliga editioner :gremsmile:
Slavers kommer att kompletteras med ett nyskrivet introäventyr, så det är inte endast ett nytryck. Allt torde dock vara till AD&D. Att konvertera så att det bleve bra till 3E/4E vore nog svårt, på grund av att statblocksen skulle ta sådan enorm plats och striderna vara dubbelt så tidskrävande.

Necross

Swashbuckler
Hunk said:
Att konvertera så att det bleve bra till 3E/4E vore nog svårt, på grund av att statblocksen skulle ta sådan enorm plats
Mmm, jag tänkte mig som en bilaga. Överlag kanske det kan vara en bra approach att inte ha stats i själva äventyret. Men de kanske inte funkar/är värt arbetsinsatsen, jag vet inte.

Hunk said:
... och striderna vara dubbelt så tidskrävande.
Vissa spelare verkar ääälska långa strider :gremsmile: