Nekromanti Nytt äventyr!!!!

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,047
Location
Göteborg
Vårt senaste äventyr...håll till godo och mycket nöje!
Tar gärna emot kritik, både positiv och negativ...

Ävenyret kan snart även laddas ner från www.spelaroll.net/naug och www.sverok.se/bank

Och, Olof och Matte....ni vet vad som gäller, läs för ihelvete inte äventyret, då vet ni vad som händer..../images/icons/mad.gif
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Konstruktiv(?) Kritik

Bra äventyr, snygg PDF layout gör att det känns proffsigare än många nätäventyr.

Dock har jag lite komentarer

Akt 1:
Skrivfel i stycket om RP som ej passar som spejare. (Ett INTE för mycket.)

För hög lön, normal soldatlön ligger på 60-80 silver i månaden om jag minns rätt.

Akt 2:
Vissa av slumphändelserna känns som om de helt saknar samanhang med äventyret, lägg hellre in mer saker med direkt anknytning till upprorshären såsom möten med flyktingar etc.

Akt 3:
Upprorshären känns inte riktigt vettig, om den nu består av legosoldater så känns det HELT FEL att den skulle använda sig av den "soldatfientliga" taktik som beskrivs. Legosoldater brukar vara notoriskt försiktiga/fega. En mera logiskt samansatt här tycker JAG skulle bestå av "kultister" ur den "tro" Vrimzikel tillber, uppblandat med kanske något större rövar eller tirakband som han har lyckats locka med sig med löfte om del i plundringen av Jarla. Möjligtvis kan vissa delar av armen (kanske framför allt krigsmaskinerna som trotts allt kräver "specialistkunskap") vara legosoldater men knappast hela hären.

Akt 4:
Jag ser ett stort och ett mindre problem.
För att börja med det stora så är min erfarenhet att det i nästan varje grupp av RP kommer finnas någon/några som TOKVÄGRAR att lönnmörda en person av etiska/religiösa hänsyn. Det skulle vara bra med ett stycke där det beskrivs hur en SL kan hantera en sådan situation, man kan t.ex. utrusta RP med sövande gift eller liknande och göra om uppdraget till en kidnappning. Det mindre problemet är att jag tycker att även här så är de rikedomar som lämnas ut alldeles för stora, både belöningen och det "plunder" som kan tas i tältet borde minskas ner.


Nåja, trotts detta ett bra äventyr.
/Bjorn
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,047
Location
Göteborg
Re: Konstruktiv(?) Kritik

Visst, man blir något rik efter genomspelat äventyr....dock tror jag att definitionen på "rik" varierar kraftigt från spelgrupp till spelgrupp. Det är fritt fram för varje SL att modifiera belöningar och plunder neråt alternativt uppåt om det skulle störa balansen i kampanjen.
 
Top