Nekromanti Nytt år - vad ska du spela?

pjuppe

Veteran
Jag hoppas få spela mer Savage Worlds. Jag siktar på att dra igång någonting i Beasts and Barbarians, fast jag är också sugen på Deadlands, 50 fathoms, The Savage World of Solomon Kane samt någon av Pathfinder AP:na.

Jag skulle också vilja köra igång någonting i RuneQuest. Jag ska försöka pitcha en liten kampanj med start i Pathfindermodulen "Crypt of the Everflame" till brorsans spelgrupp. Jag tror att jag kan få gehör där.

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Tack!

Lite lustigt sammanträffande att kampanjen jag körde igång i lördags är lite som en Tricivlsk Gangs of New York ...

Johan K

Gammal & dryg
Hoppas på att fortsätta Svavelvinter-kampanjen & att få spela M:UA

Axelsson

Warrior
Garanterat:
Fantasy!,eftersom mina söner har kommit på hur roligt det är med rollspel.

Troligtvis:
Som spelare i The One Ring, vi började så smått innan jul och kommer troligtvis att köra en längre kampanj.

Fortsätta SLa vår kampanj i det sena 30-talets Brittiska samvälde i Fallen Reich, när vi tröttnat på midgård.

Kanske:
Svavelvinter, för att det blandar nostalgi med något nytt.

RQ6 skulle jag också vilja prova.

Korpa

Umenörd
Apocalypse World: Vår skärgårdskampanj ska återupptas nu i helgen eller nästa. Jag är också lite småsugen på att testa att spelleda det...

Polaris: Jag kommer äntligen få spela Polaris som annat än ett one-shot! :gremlaugh: Förhoppningsvis redan nästa vecka om det går som det är tänkt.

Grey Ranks: Efter Polaris ska vi byta spel och GnomviD vill prova på Grey Ranks.

I övrigt så vet jag inte riktigt, det enda jag vet är att vi (jag, GnomviD och w176) ska dra igång rollspel på onsdagar. Polaris är bestämt och typ Grey Ranks, men efter det får vi se. :gremsmile:

Botulf

Hero
Det som ligger på kartan just nu:

(Grupp1) Spela klart min bastardiserade version av Snösaga. Därefter så står valet mellan fortsätta med Eldsjäl eller gå vidare till något annat.

(Grupp2)Nordholmia:Kaisers Testamente ligger på horisonten efter 1,5 år av spelande i Pirit. I väntan på detta hoppas jag det äntligen blir dags att spela lite Mutant Chronicles i tomrummet.

Andra målsättningar:
Att testa The One Ring. Introäventyret och Tales from the Wilderland.

Hinna köra minst ett nytt äventyr i Trail Of Cthulhu. Kanske Dead White World.

Mer av Conan: Antingen D20 eller med Barbarians of Lemuria.

Fortsätta köra igenom D&D Essetials Redbox med långsiktigt mål att komma igenom Reavers of Harkenwold, Cairns of the Winterking och Madness at Gardmore Abbey.

Och uppdatera vår S&W kampanj till Blood&Treasure i Planescape/Blackmarsh/Points of Light. Kortare avstickare i Carcosa är också lockande.

hmmm Kommer allt hinnas med? Inte troligt. Men teoretiskt låter det ju bra :gremwhistle:

The Ghost

Veteran
Förhoppningsvis både Eon 4 och Neotech 3.
Annars, RQ6 och mitt egenkonstruerade Nova.

Genesis

Ni dés ni maître
God45 said:
I vilket annat spel blir man mäktigare om man förlåtter sin pojkvän för att han misshandlar en?
Utpost, definitivt. I Det sjätte inseglet har det hänt en eller två gånger, om man har en Svaghet som är rätt formulerad. I Psychodrame kan man vinna konflikten genom att förlåta honom. Det finns säkert fler, men de där är de jag kan komma på på rak arm. :gremsmile:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Genesis said:
God45 said:
I vilket annat spel blir man mäktigare om man förlåtter sin pojkvän för att han misshandlar en?
Utpost, definitivt. I Det sjätte inseglet har det hänt en eller två gånger, om man har en Svaghet som är rätt formulerad. I Psychodrame kan man vinna konflikten genom att förlåta honom. Det finns säkert fler, men de där är de jag kan komma på på rak arm. :gremsmile:
Funkar i The Shadow of Yesterday/Solar System också om man har en key som är formulerad på rätt sätt.

God45

#PrayersForBahakan
DeBracy said:
Genesis said:
God45 said:
Funkar i The Shadow of Yesterday/Solar System också om man har en key som är formulerad på rätt sätt.
Jag ser att jag har fler spel jag måste kolla upp :gremsmile: Jag älskar att spela karaktärer som drar ner alla runt dem i sitt bagage och sedan tvingar dem att rulla runt i det med dem :gremlaugh:

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Tomas (Harold) said:
Great minds think alike. :gremlaugh:
:gremcool:

Fast jag har ju egentligen bara snott bladerunner_35 gamla "Vulgära Enhörningen":

Tomas (Harold) said:
Vore kul att läsa om er kampanj!
Jag skriver faktsikt en krönika (med ett underforum på ett anant forum som bara min spelgrupp har tillgång till), om inte annat för att jag har så dåligt minne och för att vi kommer att spela ganska sporadiskt. Det tar dock sån tid att skriva bra krönikor, så den här är ganska rapsodisk. Eventuellt lägger jag upp den på fria ligan eller här, men då vill jag nog lägga ned lite mer tid på den. Vi får se.

Måns Bredelius

Veteran
precis innan jul kom jag över fria ligans nya rollspel svavelvinter. Nu är grejen att jag plötsligt egentligen vill lira själva kampanjen svavelvinter som jag tror finns lite av här i boken.

Annars kommer det blir mycket speltestande av mitt egna hemmabygge.

ktccd

Veteran
Förhoppningsvis fortsätta våran d&d kampanj imorgon och kanske spela MUA någon gång i framtiden :gremlaugh:.

daflum

Veteran
Mutant:UA: Skall satsa på att detta blir året då jag blir klar med den episka UA:kampanjen som jag är SL till, förhoppningsvis även spela lite motormarodör i en väns kampanj med.

Drakar & Demoner 8, det kommer ju snart så bara att sätta igång och äntligen spela klart de äventyr som inte har hunnits med, SLar som vanligt.

Coriolis,SLa när väl nytt material dyker upp. Det har väntats alldeles för länge nu.

Mutant City Blues, bra nybörjarspel som det antagligen kommer fortsättas SLa med

Vampire the Masquerade om jag orkar fortsätta skriva efter insikten om att jag är urkass på att SLa fishtanks.

+massa annat, slutsatsen är att jag har fullt upp och att jag nog skulle vilja spela mer :gremtongue:

Hunk

Hero
Mitt huvudmål för 2013 är ganska anspråkslöst - att spela rollspel vid minst 10 tillfällen (vilket skulle utgöra en ökning med 233% jämfört med 2012). Merparten av dessa tillfällen får gärna vara mig spelledandes Labyrinth Lord eller likande OSG-spel. I övrigt skulle jag gärna lira Savage Worlds med 30-talspulpsettning och testa The One Ring RPG.

IcarusDream

Anti-populist
Jag ska spela Dawning Star, sen mer CoC Delta Green.

Sen är jag sugen på att spela mer Trudvang när nya utgåvorna kommer.

Och gärna testspela Lady Blackbird. Sen så ska jag få spela Pendragon och Eon.

Lite småsugen på Burning Empires är jag också faktiskt.

Fafnir_UBBT

Veteran
Det har varit svårt att få ihop rollspelande. Min förhoppning är att fortsätta våra erebaltor kampanjer, som spelas med nån version av Fate.
Sen vore det guld om vår Mutant UA SL, fann tid och ork att fortsätta vår kampanj även där.
Den glada nyheten är att ungarna funnit rollspelande och inger vill hellre än att äventyra. Vi kör "Äventyr", vilket lämpar sig väl som inkörsport. Senast med den gamla DoD klassikern Spindelkonungens Pyramid.
Nostalgitrip...