Nekromanti Nytt bokförlag och en release!

Torbin

Veteran
Jag skrev detta i nyheter på sidan men det dök inte upp. Lämnar därför en tråd här, ni får väl radera den om det inte passar.
Bokförlaget Ikonoklast släpper en historisk roman med övernaturliga inslag nästa vecka, se sidan www.bokforlagetikon.se för mer information.

/Torbin

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Lokaltidningarna uppmärksammar

Författaren har även skrivit romanen "Korset och tronen" till Eon. Citar Neogames hemsida:

"Korset & tronen är en spännande historisk fantasyroman som utspelar sig en mansålder innan de övriga böckerna från Neogames. Berättelsen förklarar till viss del vad som egentligen hände i staden Ramdor och varför landet Drunok är som det är."

Jag undrar hur det kan vara en "historisk" fantasyroman om den utspelar sig i en helt fiktiv värld. :gremsmile:

Dewil

Skrivbordsgeneral
Re: Lokaltidningarna uppmärksammar

Jag undrar hur det kan vara en "historisk" fantasyroman om den utspelar sig i en helt fiktiv värld. :gremsmile:
"Historisk" som att den inte utspelar sig "nu" utan "förut"?

Kul att lilla Gästrikland kan göra ett litet avtryck i fantasybranschen. Landskapet är ju annars mest känt för... eeeh... att det inte är känt för något? Vi lokalpatrioter har det inte lätt.

Dewil

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Inte känt för något? (OT)

»Landskapet är ju annars mest känt för... eeeh... att det inte är känt för något?«

Traste och Superstararna? Elvert Underground? Perssons Pack? Lisa Nilsson? Tomas DiLeva? Julbocken?

Dewil

Skrivbordsgeneral
Re: Inte känt för något? (OT)

Traste och Superstararna? Elvert Underground? Perssons Pack? Lisa Nilsson? Tomas DiLeva? Julbocken?
Hälsingland, okända-utanför-Sandviken, Hälsingland, Stockholm, jag-trodde-inte-någon-visste-att-Gävle-låg-i-Gästrikland, dito. :gremlaugh:

Dewil, mästare på bortförklaringar

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member

Hrm … att Traste och Packet kom från Hälsingland visste jag ju. Jag får skylla på att jag sett dem spela i Gävle så många gånger.

Att Elvert Underground skulle vara okända utanför Sandviken får väl härmed anses vara motbevisat.

Lisa Nilsson har gått i samma klass som en gammal kompis till mig. I Gävle.

Storuggla

Champion

"Lisa Nilsson har gått i samma klass som en gammal kompis till mig. I Gävle. "

Dock född i Stockholm. Så antingen så flyttade de dit eller så ljögnar din kompis. Välj själv.

Storuggla, nu! fort!

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Olika begreppsvärldar

Jag undrar hur det kan vara en "historisk" fantasyroman om den utspelar sig i en helt fiktiv värld.
Lätt, det är på samma sätt som att Eons magi är "realistisk". :gremlaugh:

"I do not think that word means what you think it means", är frasen jag tänker på. :gremcool:

/M

Dewil

Skrivbordsgeneral

Lisa Nilsson har gått i samma klass som en gammal kompis till mig. I Gävle.
Pratar vi om samma Lisa Nilsson? ("ja-har-himlen-runt-hörne-et") Eller tänker du på Regina Lund?

Dewil

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Olika begreppsvärldar

"Lätt, det är på samma sätt som att Eons magi är "realistisk"."

MIsstänker att det rör sig om att den inte utspelar sig i Eons "Nu" (2967 efter Daak) utan tidigare än detta (eftersom Ramdor i spelets "nu" är en ruin). Så, Mundanahistorisk, inte jordhistorisk.

Torbin

Veteran

Hej

Mest kända person som kommer från Sandviken - Tomas Ledin. Hmm tja, så kanske inte så mycket att skryta med. Nåväl, som ni förstår så behövs det hundratals köpare för att förlaget ska rulla vidare, så vill man läsa en bra roman och stöda vidare utgivning så köp gärna Helgonens nådatid via förlagets hemsida. www.bokforlagetikon.se

/Torbin

Olle Linge

Snigel
Nyheter [OT]

Jag skrev detta i nyheter på sidan men det dök inte upp.
Det måste ha blivit något krångel. Jag har hållet bra uppsikt på alla inkommande nyheter senaste veckorna och jag har inte sett till din nyhet.Det är absolut inget fel att lägga upp en tråd om det blir fel på det här sättet. Peta gärna på mig om det händer igen. Det händer att det är mitt fel också :gremsmirk:

Torbin

Veteran

Webbansvarig för rollspel får gärna kontakta mig angående banner osv på er sida. Jag har mailat några gånger utan framgång.

/Torbin