Det andra inlägget verkar ha tuggats upp av forumstroll. Jag kan i alla fall inte se det. Tur att man är förutseende och kopierar inläggstexten innan man försöker posta. Här kommer inlägget igen:
Hey, titta! Jag är sjuk idag, och har därför helt plötsligt en massa tid över. Så jag har skrivit ett spel. Det är inte riktigt helt klart, men jag behöver er hjälp för att färdigställa det. Spelet är bifogat med det här inlägget. Om ni inte orkar läsa igenom hela, så står det mesta viktiga på de tre sista sidorna (6-8).
I korthet så handlar det om att hjärnkontrollparasiter från yttre rymden börjar ta över världen. Rollpersonerna ingår i en motståndsgrupp som försöker kasta ut dem. Problemet är att de själva inte är immuna mot parasiterna, så vem som helst i gruppen kan vara infekterad! Jag tycker att det är rätt fräckt, eftersom det ger spelighet i ett godtyckligt system -- något som jag inte sett förut (men som säkert finns någonstans. Eller?).
Observera att dokumentet inte är klart. Layouten är skitful, och texten är inte komplett. Vad jag behöver hjälp med är följande:
Ett: Spelet är, som det ser ut nu, ett "addon" till valfritt system. Frågan är om man inte borde binda det till något specifikt? Jag hade först tänkt att skriva ett eget (det var det som mitt småspeliga stridssystem tidigare var tänkt till), men originalitetsfetischist som jag är, så fann jag det oinspirerande och tråkigt att skriva på ett sån't system, och eftersom jag aldrig lyckas färdigställa projekt som jag tycker är inspirerande och roliga, så finns det inte en chans i helvetet att jag skulle skriva klart ett dylikt system. Och varför skriva ett nytt "traditionellt" system när det redan finns en massa att tillgå? Så, alla ni som har ett universalsystem (Nyx, PW, T10, T12, finns det fler?), jag tänkte att jag skulle välja ett av era. Vad finns att tillgå? Vad passar?
Eller vore det bättre att hålla det systemoberoende? Fördelen med att binda det till ett system som någon annan forumit pular med är ju att jag kan åka snålskjuts med marknadsföringen av det systemet .
Två: Jag hade först tänkt att infekterade skulle få en bonus på någon typ av slag, och det skulle då vara ett sätt att identifiera dem. Problemet är att de kanske vill dölja sina förmågor och misslyckas med flit, och det blir svårt, samt att spelledaren måste slå alla slag dolt. Det första kan man ta itu med genom att istället ge dem en negativ modifikation, men det kanske känns trist för den infekterade, som redan är begränsad i och med sitt "glapp"? Och SL måste fortfarande slå alla slag dolt, vilket jag tycker verkar jobbigt (men det beror på systemet). Jag kanske borde skita i det här? Räcker det med de andra sätten att identifiera en infekterad?
Tre: Är glappen töntiga? Jag ville ha något som simulerar att infekterade beter sig annorlunda, men det kanske ser löjligt ut när jag försöker förankra det i spelvärlden, så där? Vore det bättre att rent spelvärldsmässigt säga att folk beter sig underligt, och använda glappen som en sorts simuleringsmekanism, som bara funkar så regelmässigt i mekaniken?
Fyra: Är det onödigt med flera typer av parasiter? Om jag inte har med någon modifikation på färdighetsslag för de infekterade så kommer olika parasiter bara att skilja sig åt genom olika typer av specialförmågor. Då kanske det är onödigt att ha flera olika typer överhuvudtaget, och man borde istället bara köra på en typ? Eller?
Om det inte är onödigt, hjälp mig att komma på fler tuffa typer! Nu har jag ju bara Greogonda-parasiten och Fairbanks parasit, och det känns något magert.
Fem: Vilket stadie av invasionen bör spelet spelas i? Är det bäst att den precis har börjat, och rollpersonerna är någon sorts insatsstyrka, eller är det bättre att den har hållit på ett tag, och politiker och polismakter redan är infekterade, vilket skulle göra Projektet till en undergroundorganisation som måste hålla sig undan från polis och militär?
//Genesis är stolt över att han lyckades bygga in spelighet i ett godtyckligt system.
Hey, titta! Jag är sjuk idag, och har därför helt plötsligt en massa tid över. Så jag har skrivit ett spel. Det är inte riktigt helt klart, men jag behöver er hjälp för att färdigställa det. Spelet är bifogat med det här inlägget. Om ni inte orkar läsa igenom hela, så står det mesta viktiga på de tre sista sidorna (6-8).
I korthet så handlar det om att hjärnkontrollparasiter från yttre rymden börjar ta över världen. Rollpersonerna ingår i en motståndsgrupp som försöker kasta ut dem. Problemet är att de själva inte är immuna mot parasiterna, så vem som helst i gruppen kan vara infekterad! Jag tycker att det är rätt fräckt, eftersom det ger spelighet i ett godtyckligt system -- något som jag inte sett förut (men som säkert finns någonstans. Eller?).
Observera att dokumentet inte är klart. Layouten är skitful, och texten är inte komplett. Vad jag behöver hjälp med är följande:
Ett: Spelet är, som det ser ut nu, ett "addon" till valfritt system. Frågan är om man inte borde binda det till något specifikt? Jag hade först tänkt att skriva ett eget (det var det som mitt småspeliga stridssystem tidigare var tänkt till), men originalitetsfetischist som jag är, så fann jag det oinspirerande och tråkigt att skriva på ett sån't system, och eftersom jag aldrig lyckas färdigställa projekt som jag tycker är inspirerande och roliga, så finns det inte en chans i helvetet att jag skulle skriva klart ett dylikt system. Och varför skriva ett nytt "traditionellt" system när det redan finns en massa att tillgå? Så, alla ni som har ett universalsystem (Nyx, PW, T10, T12, finns det fler?), jag tänkte att jag skulle välja ett av era. Vad finns att tillgå? Vad passar?
Eller vore det bättre att hålla det systemoberoende? Fördelen med att binda det till ett system som någon annan forumit pular med är ju att jag kan åka snålskjuts med marknadsföringen av det systemet .
Två: Jag hade först tänkt att infekterade skulle få en bonus på någon typ av slag, och det skulle då vara ett sätt att identifiera dem. Problemet är att de kanske vill dölja sina förmågor och misslyckas med flit, och det blir svårt, samt att spelledaren måste slå alla slag dolt. Det första kan man ta itu med genom att istället ge dem en negativ modifikation, men det kanske känns trist för den infekterade, som redan är begränsad i och med sitt "glapp"? Och SL måste fortfarande slå alla slag dolt, vilket jag tycker verkar jobbigt (men det beror på systemet). Jag kanske borde skita i det här? Räcker det med de andra sätten att identifiera en infekterad?
Tre: Är glappen töntiga? Jag ville ha något som simulerar att infekterade beter sig annorlunda, men det kanske ser löjligt ut när jag försöker förankra det i spelvärlden, så där? Vore det bättre att rent spelvärldsmässigt säga att folk beter sig underligt, och använda glappen som en sorts simuleringsmekanism, som bara funkar så regelmässigt i mekaniken?
Fyra: Är det onödigt med flera typer av parasiter? Om jag inte har med någon modifikation på färdighetsslag för de infekterade så kommer olika parasiter bara att skilja sig åt genom olika typer av specialförmågor. Då kanske det är onödigt att ha flera olika typer överhuvudtaget, och man borde istället bara köra på en typ? Eller?
Om det inte är onödigt, hjälp mig att komma på fler tuffa typer! Nu har jag ju bara Greogonda-parasiten och Fairbanks parasit, och det känns något magert.
Fem: Vilket stadie av invasionen bör spelet spelas i? Är det bäst att den precis har börjat, och rollpersonerna är någon sorts insatsstyrka, eller är det bättre att den har hållit på ett tag, och politiker och polismakter redan är infekterade, vilket skulle göra Projektet till en undergroundorganisation som måste hålla sig undan från polis och militär?
//Genesis är stolt över att han lyckades bygga in spelighet i ett godtyckligt system.