Söker spelgrupp Nytt försök, test av scenario 17/12 på Munkbron - behöver en till spelare.

Badmojo

Old’s cool
Jag har skrivit ett kort fantasyscenario till Fängelsehåla dvs supersimpel WEG D6, player-facing, med innovativa mekanismer. Tänkte därför testspelleda det på Munkbron (i källarvalven), Gamla Stan, Stockholm, den 17e december.
Scenariot bör inte ta mer än 3 timmar att spela igenom, inkl regelgenomgång. Om vi startar kl 17:30/18:00 kan man runda av ca 21:00 eller strax därefter.

Två spelare är klara i nuläget, men vi skulle behöva en till, eller kanske två. Får vi inte till det så blir det nytt försök i januari.

Finns det någon till intressent?

Har junk med jobbet på kontoret ett tag efter arbetstid (oklart hur många timmar) men kommer kmanske förbi en sväng efteråt för att se hur det går för er

Badmojo

Old’s cool
Har junk med jobbet på kontoret ett tag efter arbetstid (oklart hur många timmar) men kommer kmanske förbi en sväng efteråt för att se hur det går för er
Välkommen (det tar bara ngn minut att rulla fram en karaktär) att förstärka förtrupperna @Sillstryparn och @Herr_Omar +1, där de är i scenariot då, eller ta en öl.
PS Hann speltesta i helgen med ordinarie spelgrupp, så det är vässat ytterligare nu, och testat i tidsåtgång etc.

Välkommen (det tar bara ngn minut att rulla fram en karaktär) att förstärka förtrupperna @Sillstryparn och @Herr_Omar +1, där de är i scenariot då, eller ta en öl.
PS Hann speltesta i helgen med ordinarie spelgrupp, så det är vässat ytterligare nu, och testat i tidsåtgång etc.
Jag riskerart nog att komma så sent astt jag inte bör delta....men jag hoppas på att hinna förbi innan ni avviker

Badmojo

Old’s cool
Vi är nu fyra klara för ikväll från kl 17:00, dvs 3 spelare. Skulle någon till forumit komma på att det nog är roligare att utforska en mystisk värld med ett svärd och en öl i näven istället för att julpyssla, så är det bara att höra av sig innan.

Bifur

Veteran
Min vanliga spelgrupp ställde precis in pga sjukdom men nu han jag precis säga ja till en AW på jobbet... Men den är nog inte långrandig så jag tittar nog förbi efter det och ser om ni är kvar.

Badmojo

Old’s cool
Min vanliga spelgrupp ställde precis in pga sjukdom men nu han jag precis säga ja till en AW på jobbet... Men den är nog inte långrandig så jag tittar nog förbi efter det och ser om ni är kvar.
Do it! Det finns plats för dig vid bordet.

Badmojo

Old’s cool
Tack men blev en mer långdragen AW än förväntat. Hoppas ni hade ett trevligt pass.
Passet gick alldeles utmärkt tycker jag. Tror äventyrarna i form av trollet Billy, trollkarlen Lacke och vätten ? gillade det också :) men rövarhövdingen Roffe Ruff och anhang, inklusive brotrollet Skrubba, tycker nog annorlunda (RIP).

Vi kom väl igång ca 18:00 efter regelgenomgång/chargen och var klara ca 21:30 inkl mat- och rollspelssnacksbreak med @StradhLestat, och ett blixtbesök av Gunilla Jonsson och Michael Petersén.

Snabbt system; några möten i skog/by, 13-rums dunga, 4-5 strider & några lömska prövningar/fällor hanns med.
Bra rollspelat också av alla framförallt!

Last edited: