GrottrolletNaug
Swashbuckler
Lite kortfattat bara.
Det har varit diskussion om fummelreglerna och att det är på tok för lätt att få automatiskt misslyckande vid höga Ob-slag.
Ett förslag var att fummelrisk inte skulle inträffa förän vid 3 st initala 6:or (var det den som kallades för Marcos regel ?).
Jag testade detta och insåg snabbt att chansen att få 3 st 6:or även på höga Ob-slag (typ ob5T6) är väldigt sällsynt. Detta skulle innebära att fummel nästan aldrig inträffade.
Mitt förslag är som fäljer.
Jag introducerar ett nytt begrepp fummel systemet.
nämligen "Fummelrisk UTAN automatiskt misslyckande"
Ok, detta är tanken.
Vid 2 st initiala 6:or så inträffar Fummelrisk UTAN automatiskt misslyckande
Vid 3 eller fler initiala 6:or så inträffar normal fummelrisk (MED automatiskt misslyckande)
Så, nu kan man fummla men det märks tydligare om man har högre FV.
Bu eller bä ?
Det har varit diskussion om fummelreglerna och att det är på tok för lätt att få automatiskt misslyckande vid höga Ob-slag.
Ett förslag var att fummelrisk inte skulle inträffa förän vid 3 st initala 6:or (var det den som kallades för Marcos regel ?).
Jag testade detta och insåg snabbt att chansen att få 3 st 6:or även på höga Ob-slag (typ ob5T6) är väldigt sällsynt. Detta skulle innebära att fummel nästan aldrig inträffade.
Mitt förslag är som fäljer.
Jag introducerar ett nytt begrepp fummel systemet.
nämligen "Fummelrisk UTAN automatiskt misslyckande"
Ok, detta är tanken.
Vid 2 st initiala 6:or så inträffar Fummelrisk UTAN automatiskt misslyckande
Vid 3 eller fler initiala 6:or så inträffar normal fummelrisk (MED automatiskt misslyckande)
Så, nu kan man fummla men det märks tydligare om man har högre FV.
Bu eller bä ?