Nekromanti Nytt forum

DODswe4

Hero
Är det tillräkligt många som spelar och diskuterar det på Rollspels forumet? Om det är så är det nog bara att be snätt och hoppas. Men jag tror itne det är tillräkligt många som spelar det.

AnVili

Warrior
Det vet jag inte, Men dom kan väll starta en omröstning och se hur många som det är som spelar...........eller i allafall har hört talas om det. det kan ju funka eller?

DODswe4

Hero
tja det kan man kolla om man vill. jag ahr abra hört om det kort och kan inte diskutera om det specielt bra

Sodivra

Champion
Ursäkta att jag aldrig svarade på PM:et om samma sak, men här kommer den officiella policyn iallafall:

Precis som DODswe4 skriver, ifall det inte är tillräckligt stor diskussion om spelet redan så öppnas inget forum, så att bara forum som känns motiverade finns med.

AnVili

Warrior
Det är ........ kul har bara en nackdel....det är på engelska ,men man får väll stå ut :gremgrin:

AnVili

Warrior
okej........man ni kan väll ändå starta en omröstning och se hur många som spelar eller har hört talas om.......snälla.....

AnVili

Warrior
Att folk inte pratar om det är kanske att det är ganska nytt.............

Frixeray

Swordsman
Som tidigare sagts så är redaktionen väldigt restriktiva till att öppna nya forum och jag tror också att man speciellt fokuserar på forum för svenska spel. Sedan skulle det nog kunna behövas någon form av överenskommelse med spelskaparna för att få till stånd med ett officiellt forum, och vad det ibland verkar på gamla diskussioner om Vampireforum så har man inte haft tillräckligt god kontakt med White Wolf (som äger Swords & Sorcery) tidigare (Antingen det eller att man helt enkelt inte velat ha ett Vampireforum). Och kan man inte ha ett officiellt forum minskar nog chanserna att man har ett forum för det överhuvudtaget. Sedan kan man inte heller ha ett forum för varje spel som finns på marknaden, det funkar liksom inte. Skulle det komma ett forum för WarCarft RPG (som IMHO faktiskt är ett jäkligt kul spel) så skulle vi snart få ännu fler requests på nya forum, och har man väl släppt på för ett spel blir det svårt att motivera varför det inte ska komma fler. Nä, vi har faktiskt ett forum för d20-produkter här, använd det istället. Det är det det är till för.

Johan K

Gammal & dryg
Tjaa, forum som kan funka är väll just rollspels-forument eller det allmänna forumet som avhandlar andra spel än just rollsepl ?

DODswe4

Hero
Allmäna forumet finns inte längre. Det ska flyttas, kolla det senaste inlägget får du se. Sen kan du kolla om du kan svara på nånting alls där PS:jag lyckades itne med det i alla fall

seinet

Swashbuckler
Sant, i och med att vår systersite Spelwebben öppnade på vårt 5-årskalas så tyckte vi i redaktionen att diskussioner om spel bör diskuteras där, därför är det nu låst för alla utom redaktörer att skriva i Allmäna spelforumet. Vad www.rollspel.nu skall handla om är ju just rollspel :gremsmile:

/Seinet Wintermute

AnVili

Warrior
Åh...........

PC spelet är jätte stort eller hur!?

OCh jag misstänker att rollspelet kommer att bli jätte stort det också..................

anth

Vetefan
Re: Åh...........

PC spelet är jätte stort eller hur!?

OCh jag misstänker att rollspelet kommer att bli jätte stort det också..................
Det kan säkert bli jättestort, btw vet du vad rollspelet heter?
"Warcraft (d20)"
Vet du vad "d20" syftar på?
Jo, det syftar på "d20-system", det regelsystem som bl.a. används i Dungeons&Dragons, STAR WARS d20, Cthulhu d20, Lemuria,...
Samtliga dessa rollspel diskuteras i d20-forumet, oavsett hur stora spelen är.

Oops förlåt mig, jag var visst bara 3:e personen som påpekade att man kanske ska diskutera Warcraft i d20-forumet.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Okej, okej...

Nu har du fått en del svar, och de flesta stämmer bra överens in med sanningen.

Warcraft RPG är ett d20-spel och kan således diskuteras på d20-forumet tillsammans med de övriga d20-spelen.

För att ett kommersiellt spel, vilket Warcraft RPG är, ska få ett eget forum här, dvs ett officiellt forum, krävs det ett par saker. Dels ska det efterfrågas av de som gjort spelet om de kan få ett forum, dels ska det ha ett företag i ryggen och dels så ska det vara så stor anledning till diskussion att ett forum ska vara aktivt.

Så nej, det kommer inte bli något Warcraft RPG-forum än på ett tag i vilket fall.

AnVili

Warrior
Re: Okej, okej...

okej.......... :gremfrown:

Jag får väll försöka att inte bli för ledsen.....Tack för alla svar! :gremooo: