Tjena Deatron, och välkommen till forumet!
Spelen du nämner är datorrollspel, och även om de är finfina spel allihop så ägnar vi oss på det här forumet mestadels åt att prata om rollspel som man spelar i verkligheten; runt ett bord med ens kamrater.
Vanliga rollspel kan erbjuda samma mått av upptäckaranda och strategiska utmaningar som datorrollspelen, men är utöver det mer sällskapliga och fantasifulla till sin natur; och fokuserar generellt sett mer på karaktärsgestaltande och inlevelse.
Om du skulle vara intresserad av rollspel så kan vi berätta mycket, mycket mer. Så ställ lite frågor i sådana fall, om du är nyfiken. Några exempel på sådana frågor skulle kunna vara om du vill veta var man köper sådana här rollspel, hur det låter när man spelar dem, och om det finns några gratisversioner att testa på som vi rekommenderar.
Men om du tänker "oj; vad är det här - rollspel som man spelar i verkligheten? Det är inte alls vad jag var ute efter. Jag letade bara efter ett nytt datorrollspel", så är inte det så farligt. Det finns nämligen många på det här forumet som spelar datorrollspel också, och du kan säkert få höra förslag och tips på datorrollspel av dessa personer. Men i sådana fall så borde du ställa frågan på den forumsavdelning som heter "Övriga spel". Säg till om det bara är datorrollspel du är intresserad av, så kan en moderator flytta den här tråden till rätt forum.
Jag hoppas att du får hjälpsamma svar, vad du än är ute efter.
/Rising