Nekromanti Nytt rollformulär + fråga till Neogames (viktigt)

Wille

Veteran
Revolutionerande vet jag inte om det är. Många spelar på det sättet redan. Vi har spelat så läänge! /images/icons/laugh.gif

MEN det förenklar för dem som vill spela så eller de som inte tänkt på det. Sedan gör du slavgörat /images/icons/wink.gif vilket gör det hela ännu bättre..

Lycka till och god jul..

Wille

Allt du inte gillar kan du göra om!

Emil

Hero
Visst, så kan man ju göra. Men är det inte lite dumt att lasta över allt till spelledaren. I så fall är det väl bättre att köra helt utan fast regelsystem och alltså riktig fristil...

/Emil - Om du får ihop något formulär publicerar jag det gärna på Eon SE

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.eonse.com" target="_new">http://www.eonse.com</A>

Utopi

Warrior
Ser fram emote detta, kommer bli totalt nytt, och även lite friare! kodos to u.

Man kan säga att det finns nybörjare i rollspel. Men är inte hela livet ett
(r)wollspel.

Vindhand

Myrmidon
hmm...

... blir det inte litet jobbigt att hantera alla (eons) regler själv? Speciellt som många av de detaljer som reglerna hanterar inte längre syns från spelarnas ögon med den metoden.

Missförstå mig rätt... jag gillar metoden, men den tar bort det mesta av vitsen med Eons regler. Man skulle kunna byta ut det som finns "under ytan" till DoD eller något annat utan att spelarna märkte så värst stor skillnad (annat än i hur lång tid det tar för SL att komma fram till ett resultat /images/icons/wink.gif).

Om du inte vill att spelarna fokuserar sig hårt på regler, välj ett spel som inte fokuserar sig så hårt på regler. I Krilles Västmark torde regeladvokaterna vara rätt sällsynta t.ex, eftersom de inte har tillräckligt att jobba med. Matar man dem inte så dör de /images/icons/crazy.gif

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: hmm...

Just därför tillfredsställer man detaljrikedomen och gör det hela till en bokliknande feeling - istället för den här MUDliknande attributgrejen.

Okej, det kommer bli segt... men de koboldiska spelarna har sig själva att skylla, när SL måste ta till sådana här metoder /images/icons/mad.gif. Okej, det drabbar hela spelgruppen - men då torde de små liven (förr eller senare) lära sig att inte missbruka reglerna /images/icons/frown.gif /images/icons/smile.gif.

... så kan man ju plocka bort en och annan regel i stridens hetta /images/icons/wink.gif.

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

Vindhand

Myrmidon
Re: hmm...

... så kan man ju plocka bort en och annan regel i stridens hetta

I så fall tror jag nog att det kommer fungera utmärkt... /images/icons/smile.gif

Abstraktionsbarriärer är mysiga...