Nekromanti Nytt rollformulär klart!

Carl Johan Ström

Swordsman
Vi har nu gjort klart en betaversion. Slutlig version kommer i Eon II-deluxe.

Tack för hjälpen alla som kom med synpunkter på det nya tilläggsformuläret.

MVH
CJS

GrottrolletNaug

Swashbuckler
aldrig

Neogames behöver intäkterna från rollformulären för att överleva (och uppenbarligen, för att göra nya rollformulär), och således så kommer man aldrig få ladda ner dom.

/Naug

Jokimmolator

Veteran
Re: aldrig

Aldrig? Tror du inte att folk har scannrar längre efter att rollformulären börjat säljas? /images/icons/devil.gif

Bullowar

Veteran
får man fråga hur det kommer att se ut på ett ungefär? är det bara en ny layout av ett gammalt formulär, eller är det nya saker med på det?

ammunition, utrustningslistor, besvärjelser, riddjur etc. kanske?

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Svea Rikes Lag grabbar...

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Joakimolator: Aldrig? Tror du inte att folk har scannrar längre efter att rollformulären börjat säljas?

och

The_shadow: det jag menade var naturligtvis betaversionen, och att ni bifogar den här på forumet.

<hr></blockquote>

Vilket skulle vara olagligt eftersom Neogames har upphovsrätt på sina rollformulär.

/Naug, som inte tycker att kostnaden för rollformulär är SÅ farlig

Hamsterbane

Veteran
Re: Svea Rikes Lag grabbar...

Nog är det olagligt alltid. Lite man kan ladda ner på nätet är inte det....

Vår förening gör av med kanske 50-70 formulär per år... hur många är det i en hög man kan köpa? Vad kostar de? När kommer de ut till handeln, era nya formulär?

Lite - men inte så mycket - OT nu: vet ni händelsevis var man kan köpa rollspelssaker på nätet billigast? Vår förening planerar att köpa samtliga återstående Eon-böcker inom en snar framtid..../images/icons/smile.gif

Jokimmolator

Veteran

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Vilket skulle vara olagligt eftersom Neogames har upphovsrätt på sina rollformulär.

<hr></blockquote>

Det vet jag väl, men tror du min scanner vet det? /images/icons/devil.gif

Däremot är det fullt lagligt att kopiera ett verk eller delar av ett verk hur mycket som helst, men endast för privat bruk. Och till privat bruk kan man ju till viss del räkna familjen tror jag, utan att rida på reglerna alltför mycket, och på forumet är vi ju som en enda stor familj, eller hur? /images/icons/grin.gif

The_shadow

Warrior

Svar till:
--------------------------------------------------------------------------------

Joakimolator: Aldrig? Tror du inte att folk har scannrar längre efter att rollformulären börjat säljas?

och

The_shadow: det jag menade var naturligtvis betaversionen, och att ni bifogar den här på forumet.

--------------------------------------------------------------------------------

/Naug, som inte tycker att kostnaden för rollformulär är SÅ farlig
nu menade jag såklart att någon från NEO lägger upp betavesionen (eller en bild på hur det ser ut). det kan väl inte vara olagligt eller?

Snow

Swashbuckler

Du menar som de gjort med de flesta andra rollformulär de säljer? /images/icons/wink.gif
ja, du kan gå in på deras sida och se hur formulären ser ut
Nej, de är inte lämpliga för utskrift... för liten upplösning

och det hade väl varit intressant att se hur det nya formuläret ser ut