Apoqalypze
Veteran
Visst kan man göra egna rollspel men finns det verkligen nåt rollspel som vi inte har spelat tidigare alltså genre?
Någon genre som det inte finns ett rollspel om? Vad sägs om:Visst kan man göra egna rollspel men finns det verkligen nåt rollspel som vi inte har spelat tidigare alltså genre?
Du hinner göra flera stycken till Trobergs Dogmautmaning 2004! Musikal, operett, opera. Go wild!Tar inte någon annan den idén så ska jag ta och klura ihop ett musikalrollspel! Även romantisk komedi var intressant...
Hur stort spel räcker konceptet till...Hur kunde du gissa att det var till Dogmautmaningen jag tänkte använda det?
Consider me a kund!Tar inte någon annan den idén så ska jag ta och klura ihop ett musikalrollspel!
Jag älskar tanken att bryta ut i spontan improviserad sång under känslosamma ögonblick. Med tanke på min sångröst tror jag inte att mina medspelare skulle tycka att det var lika kul!Tar inte någon annan den idén så ska jag ta och klura ihop ett musikalrollspel!
Conspiracy X. Finns även ett kortspel som heter Abduction som man kanske skulle göra ett rollspel på. Vad vet jag? Kan funka.Ett spel i Xfiles-stil, men där spelarna är de små grå rymdvarelserna som manipulerar mänskligheten?
En Garde funkar bra här, visserligen kanske spelet skulle behöva lite modernisering, men i övrigt är det ett spel som passar alldeles utmärkt för detta.Kolonialismen? Mig veterligt finns det inget spel som fokuserar på denna era.
Nåja, en av så många är inte så illa.Conspiracy X.
Funkar kanske bra, men har en annan fokus. Det skulle behöva bakgrundsinfo för den eran och sånt. Så det finns inte riktigt än.En Garde funkar bra här, visserligen kanske spelet skulle behöva lite modernisering, men i övrigt är det ett spel som passar alldeles utmärkt för detta.
Kör hårt, jag tänker inte stoppa dig!Jag håller faktiskt på och skriver ett sådant rollspel. "Tyrannor and friends" heter det, och release väntas till nästa Dogmautmaning.