Nekromanti Nytt skill-system

Andy

Vila i frid
Det där tycker jag låter riktigt bra.

Jag har upplevt att D20 systemet (till D&D) har hela tiden utökat listan med färdigheter, de har blivit fler och fler men aldrig har det getts fler SP för spelarna att fördela. Konstigt?

Det här Saga Edition verkar vara riktigt nice och jag hoppas verkligen att de inför det till D&D (annars får man göra det själv, hemma, på kammaren, ensam, i mörkret, rädd, kissnödig och väldigt nördig :gremwink: )

claes

Swordsman
Jag är tveksam (även om jag själv tycker att det kanske är en god idé) till att Wizards kommer införa Saga Editions färdighetssystem i D&D 4. Det knorras ganska friskt på Wizards forum angående reglerna. Jag tror de kommer lyssna mycket på fanboysen som hänger där.

Att tillägga är ju också att SW:Sagas regler är tillrättalagda för att efterlikna filmerna. En specifik regel som kanske bara passar i Stjärnornas krig är den om rustningar. Man får antingen sin level eller rustningen i bonus till sin Reflex. Så när man är över level 10 är det ingen idé att ha rustning på sig.

Pom

Swashbuckler
Mycket smidigare för DM, enklare för nya spelare, inga praktiska nackdelar för erfarna spelare, dåligt för min-maxare.

Want. :gremelak:

claes

Swordsman
Jo, jag vet. Tänkte mest på själva grundregeln som gäller alla tills man skaffat sig den featen. Jag gillar regeln men det var på forumet (Wizards) det var lite ojande om att något sådant ska införas i D&D 4.