Nekromanti Nytt stridskonstsystem

Aeon

Warrior
Är det bara jag som tycker att omformningnen av stridskonstsystemet är till det sämre...?

Jämnför Krigarens väg och Vapenmästaren så märker ni att de unika stridskonsterna numera har typ sex tekniker istället för sjutton... tråkigt tycker jag att så många smaskiga stridstillägg som stridskonsterna erbjöd nu har försvunnit...

/Martin

Mouja

Hero
Jag tycker det är mycket bättre att de har mindre tekniker nu, förut kändes stridskonster så über - numera kan man ha en stridskonst som inte ens är bra.

Jag gillar det...

Varg

Veteran
Håller med föregående talare...

Men DRAKDÖDAR-teknik eller va fan det heter!!!! Målpunkter på drakar eller??? Va nog det värsta jag nånsin läst i en Neogames produktion. Gillar det mesta dock.

Krille... får inte du korrekturläsa? För då hade nog denna djävulskt dretdåliga, löjliga teknik försvunnit....

Re: Nytt stridskonstsystem (OT)

"Krille... får inte du korrekturläsa? För då hade nog denna djävulskt dretdåliga, löjliga teknik försvunnit...."

Krille skulle säkerligen fått korrekturläsa, bara han ville. Eftersom att Krille har sagt att han ska sluta med Neogames-arbete efter Drakar och Misslor, så tvivlar jag på att han är pigg på att korrekturläsa. Dessutom så är det inte en korrekturläsares uppgift att ändra i innehållet, uppgiften är att rätta stavfel och andra kontigheter. Och det lär ju knappast vara så att Drakdödare kom med av misstag, även om Neogames kanske ångrar det nu.

Mvh Victor Palm

Krille

Super Moderator
"Men DRAKDÖDAR-teknik eller va fan det heter!!!! Målpunkter på drakar eller??? Va nog det värsta jag nånsin läst i en Neogames produktion."

Inse fakta: kobolder är den mest köpstarka konsumentgruppen vad gäller rollspel. Smörar man inte för dem så kommer man inte sälja till dem. Därmed blir det svårt att bära sig som företag.

Dessutom inbillar jag mig att de nya förmågorna på Neogames lägger till sådant som de saknar. Därmed drar jag slutsatsen att de faktiskt saknar drakdödartekniker.

Nå, gillar ni inte drakdödartekniken, strunta i den. Eller köp Västmark. :gremwink:

zokie

Veteran
eftersom det råkar finnas drakdräpare så borde det finnas tekniker dom uppfunnit under fajter mot drakar?

Krille

Super Moderator
"eftersom det råkar finnas drakdräpare så borde det finnas tekniker dom uppfunnit under fajter mot drakar? "

De flesta drakdräpare har bara fått ett försök. De får helt enkelt planera och improvisera, men övning är det ont om. Funkar det så funkar det, och funkar det inte så är det bara att sopa bort askan.

Pendragon

Swashbuckler
Tja... det sägs förvisso att det funkar på drakar och drakliknande varelser... så de har väl dissekerat några oskyldiga kopparödlor... :gremwink:

/Joel

zokie

Veteran
desutom räknas väll dumdrakar fortfarande som drakar?
så där kan man öva en del

DAKRilla

Hero
Frågan är dock om stridserfarenheten från en konfrontation med en sådan 'drake' skulle hjälpa särskilt om man möter en riktig drake. Alltså, en mångadubbelt större, flygande och eldsprutande variant som förmodligen, om han bara orkade, skulle kunna få en att falla ihop död vid blotta blicken samtidigt som det uppstår en kraftig turbulens bland filamenten i omgivningen.