Klart det är prioritet. Trakorien har högsta!krank said:Jag tänker hoppas att detta inte betyder mindre pengar eller tid till Coriolis... Jag vill inte förvägra nån ett Trakorienrollspel, men ärligt talat är det knappast en prioritet...
Inte för att vara neggig, men Trakorien har redan ett rollspel. Det hette DoD, och det var inte så värst intressant då heller. Coriolis däremot har ingen förlaga, och dess grundbok har helt sjukt stora hål och behöver kompletteras för att bli ett komplett spel.Snow said:Klart det är prioritet. Trakorien har högsta!
(Men det är väl helt olika personer i projekten så det kvittar...)
Så du vill hellre ha glorifierad medeltidspowerpoint? För ungefär så blir det om man sätter regler på politiskt spel. Sen verkar du tänka på EVE Online-rollspelet, som är mer likt Officeprogrammen med lite grafiskt fluff, Coriolis är betydligt mer än så.Ram said:Mja. Det beror på resultatet. Om de lyckas fånga ett politiskt spel i bra regler så kan den glorifierade rymdpowerpointen med spelstöd gärna få ta en paus.
Det där med att läsa är inte din starka sida tror jag... Om de lyckas fånga politiskt spel i bra regler ...krank said:Så du vill hellre ha glorifierad medeltidspowerpoint? För ungefär så blir det om man sätter regler på politiskt spel.
....vilket är lite som att säga "om de lyckas gå uppåt och neråt samtidigt" eller något annat lika motsägelsefullt =)Ram said:Det där med att läsa är inte din starka sida tror jag... Om de lyckas fånga politiskt spel i bra regler ...
DoD var förfärligt dåligt anpassat till Trakorien. Den settingen förtjänar något så mycket bättre.krank said:Inte för att vara neggig, men Trakorien har redan ett rollspel. Det hette DoD, och det var inte så värst intressant då heller. Coriolis däremot har ingen förlaga, och dess grundbok har helt sjukt stora hål och behöver kompletteras för att bli ett komplett spel.
Men som sagt, turligt nog är det olika personer. Budgetmässigt antar jag dock att det är ungefär samma pengar...
Eller kanske som att säga att det skulle vara kul med några schysta regler för politiskt spel kanske?!krank said:....vilket är lite som att säga "om de lyckas gå uppåt och neråt samtidigt" eller något annat lika motsägelsefullt =)
Tja, det är lite det som är problemet med grundboken: Den innehåller mest (inkompletta) regler, medan settingen verkar vänta på sig. Nu har vi en massa snygga bilder och en hel del antydningar om en spelvärld... Men inte tillräckligt för att jag ska se det som spelbart.Dimfrost said:Coriolis tycker jag fungerar bra, men så ser jag den mest som artbook också. Reglerna är inte min tekopp, liksom.
Borde inte settingen i så fall anpassats till DoD? Eftersom det gavs ut till det... och spelet kom ut först. Kan man ju tycka. Fast personligen tycker jag att BRP-DoD funkade utmärkt till i alla fall boxen.Dimfrost said:DoD var förfärligt dåligt anpassat till Trakorien. Den settingen förtjänar något så mycket bättre.
..det var elakt, och lite orättvist, men ganska kul sagt...Ram said:Mja. Det beror på resultatet. Om de lyckas fånga ett politiskt spel i bra regler så kan den glorifierade rymdpowerpointen med spelstöd gärna få ta en paus.
Nu är jag ingen auktoritet så rätta mig om jag har fel: jag vill minnas att Trakorien ursprungligen skrevs fristående och sen stoppades in i Ereb för utgivning. Kan tänka mig att det nya spelet inte tittar så långt bortom öarna, och ser själv inget problem i det.HJK said:Nån som vet om de tänkt göra det, flytta ut trakorien från ereb alltså? Det är väl rimligt med tanke på rättigheter och sånt. Sen är jag inte så förtjust i ereb egentligen så jag hoppas lite på det.
Det är väl redan gjort?Nån som vet om de tänkt göra det, flytta ut trakorien från ereb
alltså?
jag hängde ju på Äventyrsspel på den tiden, men jag minns inte detaljerna... Fråga Brior själv eller Mekanurg om det. Och resten av Ereb är ju ockå ett lapptäcke av olika idéer/författare, helt utan samordning, så man kan ju plocka ut vilket land som helst där och köra det solo...DeBracy said:Nu är jag ingen auktoritet så rätta mig om jag har fel: jag vill minnas att Trakorien ursprungligen skrevs fristående och sen stoppades in i Ereb för utgivning. Kan tänka mig att det nya spelet inte tittar så långt bortom öarna, och ser själv inget problem i det.HJK said:Nån som vet om de tänkt göra det, flytta ut trakorien från ereb alltså? Det är väl rimligt med tanke på rättigheter och sånt. Sen är jag inte så förtjust i ereb egentligen så jag hoppas lite på det.
Så... min gissning är att vi inte kommer se till så mycket annat.
Dvs, romanen har redan separerat Trakorien och Ereb, och rollspelet skall ju bygga på romanen/romanerna.Det är väl redan gjort?