"Hrmmm... Sen står det också i beskrivningen av "Perpetuell Indestruktibilitet" (eller vad den nu hette) att den inte fungerar på "Levande vävnad" så det är väl en tolkningsfråga hurvida vandöda är levande vävnad eller inte (jag tycker iaf att dom borde räknas som det, annars är det ju för über, även om det är svårt att göra det pga. deras kroppsmassa)."
Rent krasst så skiter jag i om något är "för über". Atombomben var über på sin tid, men det gjorde den inte fysikaliskt orimlig, liksom. Den bara fanns, och ledde till två saker: de som hade den var glada och de som inte hadde den gjorde sitt bästa för att få den. Däremellan var de jäkligt rädda.
Dock bör man betänka ett par detaljer innan man sönderdelar sin favoritvandöd och lägger ned den i en alkemisk gryta. För det första: en vandöds sammansättning består enligt V&N av en slags nekrotropisk byggnadsställning av energi. Denna kan man faktiskt inte utsätta för perpetuell indestruktibilitet, varför det fortfarande borde gå att kapa skelettet genom att hacka av senor eller dylikt och på så vis störa energiflödet. Ett större problem är tillika det att man sannolikt måste dela på den vandöde i mindre bitar för att utsätta varje enskilt ben för processen... och hur ska man sen foga samman den? Löser man detta har man en vandöd som är stendum och fortfarande rätt långsam, för det facila priset av en mindre by, och som dessutom fortfarande kan besvärjas att gå emot dig.
Nei, jag ser den inte som alltför orimlig, faktiskt.
--Björn, dead man walking
Notfot: Jag äger inte V&N, vilket iofs gör det en smula konstigt att jag deltog i diskussionen. Oh well...