Behandlar ni alltid varje meddelande för var det är utan hänsyn till vem som skrivit det? Behandlar ni alla era medlemmar lika, utan hänsyn till vilken grupp i "Rollspelssverige" de tillhör? Låser ni trådar som vissa personer skriver i större utsräckning än andra?
Självklart. Ett meddelande eller medlem särbehandlas inte på något vis. Det är mycket troligt att några användare har startat trådar som stängts i större utsträckning än andra. Det har dock inte med den enskilde medlemmen att göra utan själva inlägget/tråden. Blir det för mycket "OT" eller inte följer de regler vi fastslagit för forumen så är det inte omöjligt att tråden låses.
Personligen har jag svårt att tro att det existerar någon form av 100% objektivitet som går att uppnå...
Jag håller med dig.
Det blir lite olustigt eftersom ni när som helst kan låsa en tråd och få sista ordet, vilket ni uppenbarligen gjort flertalet gånger, i många fall utan vettig anledning (så ser jag det alltså).
Ja, det är möjligt för en redaktör att låsa en tråd och få sista ordet. Det är precis lika möjligt för en moderator, som inte har någon anknytning till
www.rollspel.nu. Att vi låst många trådar går jag med på, men att vi lagt in ett avgörande sista ord ett flertal gånger håller jag inte med om. Huruvida redaktörens/moderatorns anledning varit vettig eller inte spelar inte så stor roll, varje redaktör/moderator låser en tråd om det börjar inkräkta på de regler som vi har på forumen. Accepteras inte dessa regler har man förbrukat privilegiet att skriva på forumen.
Sedan kan jag hålla med dig om att onödigt många trådar låses. Många av de trådar som låses håller ändå på att "självdö", vilket IMHO är ett bättre alternativ än att låsa. Men det är den enskilde redaktören/moderatorn som avgör, och är det någonting i tråden som inte följer reglerna så har redaktören/moderatorn inte fel om tråden låses. Det är dock inte alltid det bästa alternativet IMHO.
Tillhör man en grupp, får gruppen ta skiten. Det vet jag mycket väl i och med arbetet med Runan. Och rollspel.nu är inget undantag vad det gäller att dra alla över samma kamm.
Sant. Men det betyder inte att det är
bra eller
rätt.
/Azagthoth