Nekromanti Obskyra Sanariämnen (Spoiler SFD)

malmkvist

Warrior
Jag har en Sanarialv, som dock utger sig för att vara pyaralvisk rddare.
Jag vill att han skall ha studerat lite underliga akademiska ämnen tidigare i skolan, innan han blev riddare.
Vad tycker ni att en högt uppsatt Sanarialv kan ha studerat?

AEGIS PRIME

Swordsman
Som SL för Edarion förbjuder jag honom dock från att ha lärt sig ngt som har med magi att göra, gärna dock teorien bakom men inga formler, alkemi eller liknande.

Gylf draken

Warrior
Kanske underjorden kan locka...

Om din sanari alv kommit över avskrivningar från Ivantina den djärves bok kan han har intresserat sig för ämmnet och som riddare kännt sin plikt att undersöka om det är ett hot, en välsiglense eller något.

AEGIS PRIME

Swordsman
Helt OK ämne... Tänkte godkänna diverse "ultra" teoretiska ämnen. Magi kan Edarion få i alla fall genom att jag överför EON till Rolemaster systemet som är betydligt mer magitungt...

Gylf draken

Warrior
Ett äventyr (eller kampanj) i underjorden är sk*t coolt, var noga med att arbeta ut R/p väg redan innan, studera R/p och spelaren, vad är hans moral, var går hans heder, hur reagerar han på saker, låt honom uppleva skräck i olika former.

VH Jens.L

Ymir

Liten kantbaron
I min text om kamorferna i nästa Fenix framgår att sanarialverna liksom dessa är intresserade av lingvistik, semantik, kalligrafi och sådant. Det vore kanske något?

- Ymir, föreslår

Hjalle

Swashbuckler
Kamorferna... Fenix... Meeen? Ska inte kamorferna sparas till Bestialiska folk? Eller är det en annan artikel (typ med kamorfiska vapen och annat flûff)?

-Hjalle, hur som helst kamorfsugen.

Gylf draken

Warrior
Kan inte upplysa DIG, men din speledare AEGIS PRIME
kan få ett par tips, sedan får han själv väla vad han vill berätta för dig.....Vist är din SL AEGIS????

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> Om du skall göra ett äventyr nere i underjorden så har jag ett par tips:
Underjorden är ingen mörk grotta med vandöda, det är en helt annan värld många olika växter och djur lever här och klimatet är växlande liksom ovan jord.
låt upptäckandet av den nya världen bli riktigt spännande för spelarna, te.x är djuren kanske blinda (köttatande) och anfaller SP som rör sig, då de står stilla (tysta) händer inget, man lär så länge manb lever, växter och te.x fiskar kan ätas om man lär sig det, lägg vikt på det så kallade upptäckandet.
låt inte heller äventyret bli ett Döda-underjords-monster-och-vandöda-äventyr, spela me den riskfylld klättring uppför ett fruset vattenfall, konstruerandet av enrepstege över ett brinnande inferno, eller varför inte en hor av vandöda som stönande sträcker sina ruttna armar emot R/p. spela upp drömmar (Så att R/p tror att det är på riktigt) och inslag av ilusuiner i verkligheten så att R/p kanske tror att detta är ännu en dröm, spela upp mörkret kyla hetta stress ensamhet i grupp splitring och sanitet/oförstånd/galenskap.
En spännande detalj i ett sådant här äventyr är DÖD, jag vet att det låter hårt men.... låt en av spelarna dö, de ser plötsligt en vandöd komma hasande emot dem, krigarna gör sig redo och väntar in "Det" då de plötsligt märker att detr är fler, i skuggorna har de omringat R/p för många, en av R/p blir skadat allvarligt, kanske inte så alvarligt att själva skadan dödar honom men det plöder ymmigt och blod lockar till sig Demoner något det tidigare fått erfara, de ställs inför känsloväckande beslut:
1: de lämmnar personen som då (skada i ben) inte kan gå och kommer att dö då demonena finner honom.
2: de tar honom med och riskerar hela gruppens liv då demonerna finenr dem alla med hjälp av blodlukten.
Vad göra????
Avsluta äventyret med gåtor och problem som R/p löser genom den erfarenhet som vägen ned givit dem.
och låt inte det bli för många strider med vandöda, man måste låte dem får respekt för dem och inte se dem som hackmat (+ i XP :gremwink:)

Hett tips: Läs Vandöda och Nekromanti,
</font></td></tr></table>

VH Jens.L "Okultens okrönte prins"

malmkvist

Warrior
Det där med att testa heder och moral har vi just gjort uppe i Raunländerna...Fråga Dewain om det...Fy vad det var tufft. Det var inte tufft för mig fysiskt, men på grund av alla besluten jag fick ta som påverkade alla. I grunden ville jag bara att vi skulle överleva och få ut så mycket sv situationen som möjligt...

Om du läser detta Dewain, sorry... SLs fel!

AEGIS PRIME

Swordsman
När jag pratade med Neogames om Bestialiska folk så låg det en bit in i framtiden då alla skribenter skall samordnas. Verkar vara samma dilemma som under konstuktionen av B&M. Kanske därför de kommer i Fenix som en "sneakpeak"?

Ymir

Liten kantbaron
Re: Camorphi

Kamorfernas hemligheter, vapen, magi och annat fluff sparas till Bestialiska Folk. Men merparten av texten (och en läcker illustration som uppdaterar deras utseende en...eh...hel del) publiceras alltså som en liten retare på smaklökarna i nästa Fenix.

- Ymir, supranormal retning

Hjalle

Swashbuckler
Re: Camorphi

Ah. det blir väl till att önska sig en prenumeration i fölsedasspresent, kan jag tro. :gremsmirk:

-Hjalle, ska nog ändå börja prenumera... Det handlar om att övertala mina föräldrar om att det är nyttigt med ännu mer rollspel. :)

Jaggernaut

Hero
Hota med något värre [rejält OT]

Det handlar om att övertala mina föräldrar om att det är nyttigt med ännu mer rollspel. :)

Säg bara att ifall du inte spelar rollspel så kommer du att tillbringa all din lediga tid framför datorn :gremwink: Kolera eller pest eller på mundanavis Alviskt vin är bättre än vatten.