NYHET Oceania 2084 - Surplus Edition

Jocher games

Veteran
surplus edition itchcover - crane.jpg
Efter den lyckade Kickstarterkampanjen i våras så har jag lagt 5 månader på att polera och färdigställa Oceania 2084. Den första november släppte jag Surplus Edition (den fullt illustrerade och uppdaterade upplagan av spelet) på itch.io och idag publicerades det även på DriveThruRPG. Den inbundna boken har skickats till tryckeri och inom kort kommer den börja skickas hem till Kickstarterns backare. Det går redan nu att förköpa boken HÄR på bigcartel.

book cover - mockup.jpg

Spelet är baserat på George Orwells dystopiska bok 1984. Det är ett spel som handlar om att göra motstånd mot en totalitär värld. Det handlar om att slåss för vår mänsklighet i en omänskligt hård omgivning. Men det är på ett sätt ett spel om hopp och omvåran gemensamma styrka.

Som spelare kan man iträda rollen antingen som en motståndsrörelsekämpe eller som Big Brother - förtrycket.

Spelet finns även släppt som en gratis version - Austere Edition - som är en "barebone" version av spelet. Austere Edition är alltså hela spelet men utan illustrationer och formgivning.

Jag hoppas få höra vad ni tycker om spelet och se vad för tankar designen väcker.

/Johan Eriksson