Nekromanti Och den nya Mongooselicensen äääär...

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jipiiii!... Kanske...

Hade hellre sett Aliens... men Starship Troopers funkar också.

M.

Storuggla

Champion
Och det blir figurer också!

"Hade hellre sett Aliens... men Starship Troopers funkar också."

Jo, men jag ställer mig tvekande. Efter att ha landat på sju planeter med rymdlöss som slåss med en, hur varierat blir det? Jag vet inte, jag har inte läst böckerna eller serien så det kanske är apdjupt men... jag anar att jag kommer blir lika glad över det här som Star Trek-rollspel. Ergo, inte alls.

Storuggla, deppuggla

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
För kortare äventyr = perfekt

Vänta bara. Ni ska nog tvingas att skriva på nåra papper som kastaer er in i äventyret. En bughunt-äventysserie (alltså inte en kampanj, utan ett kortare serie) kan bli väldigt roligt!

M.

anth

Vetefan
Är det...

..."Starship Troopers" som var den nya, hemliga, licens de snackade om i slutet av förra året?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: För kortare äventyr = perfekt

Som du säger så lämpar sig både Aliens och Starship Troopers koncepten allra bäst för korta engångsäventyr. Men stämningen som förekommer i de båda är visserligen radikalt olika men ändå möjlig att använda till längre kampanjer. Att jag elaka insektshybrider blir dock i längden tämligen tråkigt.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Därför hoppas vi väl på en doft av Heinlein...?

Starship Troopers-boken har ju som bekant väldigt lite att göra med filmen där det verkligen är bughunt som gäller (bortsett från sån där "samhällskritik" och sånt som vissa kanske vill kalla sörjan som också är känd som "handling" :gremwink:) utan är ju fokuserad på hur individen påverkas av sina upplevelser yadda yadda... (var ett tag sedan jag läste boken) och med ett sådant upplägg borde det funka utmärkt med en militärkampanj. Dock kan jag tänka mig att det inte blir två militärkampanjer då "krigsspelens" begränsningar nämnts tidigare och på annan ort (annat forum då...).

Troberg

Sinister eater
Re: För kortare äventyr = perfekt

Som du säger så lämpar sig både Aliens och Starship Troopers koncepten allra bäst för korta engångsäventyr.
Nejdå, Aliens funkar antagligen skitbra. Aliens kommer till jorden. De ger sig inte bara på människor utan även djur och deras förmåga att "låna" egenskaper från värden gör att det kommer att dyka upp mängder av olika Gigeriserade kreatur. Människorna barrikaderar sig i väl befästa områden. En helt underbar värld att spela i.

Vem kan motstå alien-hajar? Alien-elefanter? Alien-pitbulls? Alien-kossor? Alien-gäddor? Alien-pantrar? Alien-sengångare? Alien-babianer? Alien-pudlar? Alien-örnar?

Kan det bli bättre?