Nekromanti odöd familari

lijat

Swordsman
i shamanism kapitlet står det om jag inte mistar mig att man kan göra en själlös vandöd till en familari.

betyder de att själen som shamanen stoppar in i kroppen får konntroll över den och kan använda dess förmågor.

kan då nekromantikern fortfarande kontrolera den vandöda med dess nekrotropiska energier.

om mina antaganden är sanna blir det lite av ett billigare sätt att skapa något som påminner om en belial.

Mouja

Hero
Jag tror mer på att om du ploppar in en själ i en vandöd så blir den vandöda mer som en förvaringsplats för den själen eftersom de inte blir "ihopkopplade".
När du skapar en belial binder du en ande eller en demon vid kroppen. Då du genom schamanism övertalar en ande/demon att gå in i en kropp används den kroppen endast som ett vandrande förvarings utrymme. Även om kroppen skulle vara levande skulle kroppen andas, pumpa blod genom kroppen o.s.v på grund av att kroppen ser som en reflex att den "har" en själ och då gör allt som vanligtvis görs med ens undermedvetna.
Själen däremot kan inte kontrollera kroppen då den inte är bunden till den, men den reagerar fortfarande på att den finns i kroppen - så den tynar inte bort eller så.

Det är iallafall mina spekulationer... men nu måste jag träna på grekisk-historia. Jag har prov om någon timme.

lijat

Swordsman
hur fungerar då en familari då kan ju själen kontrolera kroppen ett djurs kropp då och inte en vandöd men vad är skilnaden?

Mouja

Hero
En vandöd har ingen egen vilja, eftersom den gör som nekromanten säger. En livlös gående kropp alltså. En vandöd är ett lik som genomströmmas utav nekrotropisk energi, vilken i sin tur stöter bort själar från att ta kontrollen över kroppen utan att de är bundna samman med den nekrotropiska energin.

Men det är bara mina spekulationer.. snart prov i historia och jag har inte hunnit/orkat läsa på än....