Nekromanti odöda

ChoArrim

Veteran
hej alla glada rollspelare /images/icons/hairy.gif
jag bara undrar om nån har funderat ut något bra tillfälligt system för odöda (färdigheter, attribut, kontrollering osv)
för det ser ut att ta et tag för odöda boken at komma ut och vi håller på med ganska mycket odött på våran kampanj :)

om nån har kommit på nåt fiffigt system får ni görna dela med er för vi är soppor på det /images/icons/devil.gif

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Odöda

Det första ändringen jag gör är att odöda inte får smärta eller blodförlust när dom blir skadade. Dom erhåller endast Trauma vilket gör dom seglivade.

Attribut och färdigheter gör jag lite si och så med.

Beroende på hur mäktig nekromantikern är/var som skapade de odöda så blir dom mer eller mindre bra. Jag har inget direkt system för det hela, men det är ganska mycket improviserande och känsla för vad som är passligt.

Martin Eriksson

Veteran
Det finns en beskrivning av vampyrer på antingen skildran eller mäster johan boning.

Kolla om du kan hitta några bra ideer där.

skildran

Veteran
Stämmer. En text om vampyrer av Tomas Daniels kan du hitta på Skildran (adress nedan). I Mäster Johans boning kan du däremot finna en text om varulvar, adressen dit är http://eon.rollspel.nu

Ytliga fördjupningar i ämnet som troligen bara kommer att göra dig förvirrad finns i Religioner och Mystik & Magi.

Vänliga hälsningar